Halvor89 Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Høpp. Noen som har bytta foringer i bakstillig på e36 før ? Er jeg nødt til å ha spesialverktøy (aka presse) på det her og ? Har prøvd meg litt fram med flat trekker og gummi klubbe, MEN det er vel ikke helt bra om flata inni sirkelen der foringa skal sitte blir ripete ? TIPS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Hei, har skifta foringer på en audi før, og da måtte jeg lage litt sånn custom verktøy. du kan ta et rør som er like stor i diameter som selve foringen også sette du bakstillinga i en hydraulisk presse og bare presse den ut. Men ser at mange tenner på sine også da. så det er en mulighet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 middels lang gjengestang med plater og muttere + en pipe eller noe til og presse på.. om den blir litt ripete gjør ikke noe, du klarer neppe og ødelegge noe med en skrutrekker og gummiklubbe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Aldri si aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 jeg tok rør i samme dim som stålringen, gjengestang og to plater som beskrevet over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer 3 Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 eller bare skjerebrenner;) varme rundt foringa å den smetter ut;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 brenn ut foringa og varm litt rundt, bank den ut me en glidehammer, ikke tasta, men føler det kan funke ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Aha. Takk for hjelpa Skal prøve litt igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet April 10, 2009 Forfatter Share Skrevet April 10, 2009 Jess, da fikk jeg tak i hydraulisk presse. Fikk ut alle foringene på innfestingene til karosseri, men når jeg skulle ha ut foringa til fremre festet til diffen, så var foringa på tur ut, men plutselig bøyde festet seg :@ Ikke mye, men er vel ganske viktig at denne sitter rett mtp mellomaksling osv ? Hva gjør jeg ? Vil det gå greit og bare banke den i posisjon med hammer og en plankebit imellom ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Share Skrevet April 12, 2009 BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 12, 2009 Share Skrevet April 12, 2009 Varm opp og bank den rett igjen. Ha diffen der så du kan skru den fast og sjekke at det blir i orden. Er jo stål så og slå uten varme går nok bra, men best med litt varme. Knekker den får du sveise den på igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå