BMWtotti Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Har kjøp meg en 1992 520i som har noen problemer. 1. Borret (ja borret) hull i eksosanlegget. Denne vet jeg hvordan jeg skal fikse. 2. Når jeg kjørte i dag hørtes det ut som en pipe/skrapelyd underfra midten av bilen. Litt vankselig å si hvor det kom fra, da den kun kom da jeg kjørte. 3. Styring er litt vag, og det virker som det litt mye slakk på rattet. 4. Div inst. feil. Veldig vanskelig å lese kilometestand og girstilling displayene når bilen er gått ei lita stund. Temp giver går kun til 1/4 stilling. Fint hvis noen har noen tips på noe av det.
ProjectE39 Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 1. Om hullet ikke er i potta men i røret, skjær en colaboks på langs og legg over, sett på slangeklemmer rundt og ha på pasta. Om hullet ikke er så stort så har de "lappesaker" i form av tape og pasta hos biltema for en billig penge. 2. Høres ut som bremsene henger på, evt. håndbrekksko. 3. Kan ha flere årsaker. Slitt tannstang, gåen servopumpe eller rett og slett gåene endeledd i forstilling. 4. Instrumenter kan repareres, men dette krever en del know-how ift. elektronikk. Se www.bmwe34.net. Når det gjelder temp.: Er du sikker på at motor går på riktig temperatur? Kan være termostaten som er gåen.
BMWtotti Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Takker for svar! Har ikke rukket å få sett på de diverse feil enda. Tror motoren går på riktig temperatur. Har imidlertid oppstått ett annet problem: Med en gang jeg starter motoren ligger turtallet på rundt 2000. Skal vel ligge på 1000. Med en gang jeg setter bilen i gir (R,D) faller den den på normalt. Det har også skjedd att motoren har stoppet når jeg setter den i gir. Dette kan muligens ha noe med dårlig batteri å gjøre også. Disse problemene har oppstått etter at jeg tok motorvask på den. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng? Fint hvis noen kan komme med mulige løsninger. Takker for svar.
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Høres ut som gåen veivakselsensor eller lambda, kan også være LMM-feil. Råder deg til å få tatt en diagnose.
Glenno Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Litt synsyning her så det er sagt: rens av tomgangregulatoren. Som sagt over, ta en diagnose eventuelt.
BMWtotti Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Tenkte også på denne tomganggreia. Leste gjennom DIY`en her på siden, men denne gjaldt M20. Sitter det tilsvarende på M50? I så fall hvor?
Glenno Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Ja , prøv søk på bmwccn.no . Ligger under innsuget. Vet ikke om jeg har bilde men etk har iallfall.
Eng1 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Slakken i styringen er mest sansynelig snekka som er blitt slakk. Denne kan strammes på en stramme skrue(mener denner er på underkanten til snekka) Det kan hende hele snekka må byttes. Når det gjelder temp problemet ditt er det utrolig mange ganger dette er termostaten som er gåen som sagt tidligere.
Tolsen Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Slark i styringen er kanskje bare hjelpesnekke foring. Et helvete å bytte..
BMWtotti Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Fikk da prøvd å stramme snekka nå i helgen, men synes ikke det hjalp noe særlig. Styringa be hard (for hard, så måtte skru litt tilbake) men det var fortsatt en del slakk på rattet. Har prøvd å stramme mutteren under dashbordet også. Kan det fortsatt være snekka som er dårlig da styringen blir hard men det fortsatt er slark? Har gått over det meste av styringa under og det så ut til å være i bra stand.
ComfySport Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Hei! Byttet ut en hel del i styringa på min 520 e34 for noen år siden. Fikk først en kompis til å svinge på rattet i slarkeområde mens jeg lå under. det var da lett å se hvor slitasjen i styringa var. alt fra snekka tl hjelpesnekke til endeledd. enden på visa ble ei ny hjelpe snekke ett endeledd samt stramming av armen festet ut av snekka. Bilen ble som ny Lykke til -GV-
S.Hafsmo Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 stramming av armen ut av snekka? gidder du å utdype den litt? har selv akkurat byttet hjelpesnekka (halvtimes jobb), og strammet den muttra under dash, men det er fortsatt en del slakke. skal etterhvert bytte endeledd og.
ComfySport Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei! Mulig jeg uttalte meg litt feil/ klomsete ... men det jeg mente var den armen som sitter på utgående splines aksel fra snekka og binder snekke og hjelpesnekke sammen mener det var en m10 eller m12 gjennomgansbolt som jeg strammet unnenifra. Mvh -GV-
ComfySport Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei igjen! yess helt korrekt. Etter at jeg hadde byttet ut slarkete kuler/ ledd var det fortsatt litt dødgang på rattet Da så jeg at splinsa på utg. aksel snekke beveget seg litt i forhold til nr 10 på bildet ditt så ved å stramme 11/12 forsvant det. Allverdens av slark var ikke, bilen sto med full vekt på hjula mens jeg så det fra en smøregrav. Mulig det hadde vært vanskelig å oppdage det for "en hobbymann" det hvis kjerra haddde stått på bukker ... Å ja... du er og "litt " ford intr. med Granada "RS" Mvh -GV-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå