M-Tim Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Har hørt rykter om at vippetøyet i alle fall i m20b25 skal holde opp til 7.000 rpm, noen som kan bekrefte avkrefte det? (såfremt bilen er kjørt varm osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Fjørene begrenser seg til 6.800, om jeg ikke husker feil, men er folk som har kjørt på 7000 med org fjører uten ventilflyt. Selve vippearmene tåler 7000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Fjørene begrenser seg til 6.800, om jeg ikke husker feil, men er folk som har kjørt på 7000 med org fjører uten ventilflyt. Selve vippearmene tåler 7000. stemmer det. men pratet med Km cams i forrige uke da jeg skulle bestille stålvippetøy og kam. lurte da på ang ventilfjørene (jeg har de doble) å han sa rett under 6800. men hvis man skulle bruke de orginale så gikk det an å skive opp litt for å få de strammere. da sku de visst klare en del mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tim Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Noen som har noe peiling på hvor mye det burdet vært shimset opp på de originale? Har tilgang til dreie og fresebenk så hadde vært greit å få gjort dette før toppen skal skrus i bilen. Er snakk om en m20b25 med schrick 288 kam og grenrør. Skal også bestille Alpina chip til denne motoren og den setter turtallssperren på 6.850 så hadde vært greit å visst at jeg kunne utnyttet de fullt ut uten problemer (forutsatt at alt er varmkjørt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Vær OBS viss du har tenkt å shimse! Antar denne Schrick kammen har høyere løft også? Etter du eventuelt har shimsa og montert kammen,sjekk at ikkje fjørene kollapser helt ved fullt løft,alså at det er klaring mellom vindingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 holder vippene 7000 rpm med turbo også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 holder vippene 7000 rpm med turbo også? Vil anbefale sterkere returfjærer,økt fløde gjennom porten og over ventiltallerken grunna overlading kan øke tida ventilen bruker i retur og dermed skape ventilflyt,noe vippene ikkje liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Kjørte 7200 rpm på min gamle m20b25 turbo - fikk smake sperra jevnlig. Dette holdt fint. Orignale BMW vipper (ikke pirat fra FEBI osv da de er dårligere), orginale ventilfjærer og 280/272 kam. Ladet 1.4 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Er fjærene i god stand vil det sikkert gå bra,slik som Kristov har erfart. Er du usikker kan du måle kompresjonen/spennet på de,høyda samt at de har korrekt vinkel(90),alså at de ikkje er "seget" sammen på eine sida. Men vær som sagt obs på det med shimsing og klaring! Kristov: Har du hatt dårlig erfaring med Febi produkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Er fjærene i god stand vil det sikkert gå bra,slik som Kristov har erfart. Er du usikker kan du måle kompresjonen/spennet på de,høyda samt at de har korrekt vinkel(90),alså at de ikkje er "seget" sammen på eine sida.Men vær som sagt obs på det med shimsing og klaring! Kristov: Har du hatt dårlig erfaring med Febi produkter? Ja, de knekker tidligere - men min erfaring er kun basert på vipper til M20. Kan godt hende de holder bedre på andre motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Ok,får tru mine holder,er jo en vidt forskjellig konstruksjon så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Kjørte 7200 rpm på min gamle m20b25 turbo - fikk smake sperra jevnlig.Dette holdt fint. Orignale BMW vipper (ikke pirat fra FEBI osv da de er dårligere), orginale ventilfjærer og 280/272 kam. Ladet 1.4 bar. Hvor lenge gikk dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Kjørte 7200 rpm på min gamle m20b25 turbo - fikk smake sperra jevnlig.Dette holdt fint. Orignale BMW vipper (ikke pirat fra FEBI osv da de er dårligere), orginale ventilfjærer og 280/272 kam. Ladet 1.4 bar. Hvor lenge gikk dette? Det gikk vel knallhardt i 2 år i Limmets bil så 1 år i min og for alt jeg vet så går det vel fortsatt håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 å fanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trimmjens Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Jeg fikk nettopp oppleve dette på den harde måten ved at 2 av vippearmene mine knakk. Har en BMW E30 touring med turbo og datasprut. Turtallsperren er på 6500 rpm. men likevel knakk de. Ska til innkjøp av smidde stålvippearmer nå, men trenger også kraftigere ventilfjærer. Noen som vet hvilket turtall f.eks disse tåler?: http://kmcams.com/product_info.php?manu ... cts_id=262 Evt. hvor ellers det går an å få tak i slike racingfjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå