kjapp1 Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Noen som vet om det er skikkelig oljekjøler på min e39 523iA? tenkte på dette med å dra tung henger med bilen. Flere som sier bare glem det siden der er autolat og den bare vil gå varm Men siden hengervekt i vognkortet er like under 2 tonn så tviler jeg litt på det
Olelink Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Noen som vet om det er skikkelig oljekjøler på min e39 523iA? tenkte på dette med å dra tung henger med bilen. Flere som sier bare glem det siden der er autolat og den bare vil gå varm Men siden hengervekt i vognkortet er like under 2 tonn så tviler jeg litt på det Ikke noe problem å dra tungt med den. Ett tips kan være å låse bilen i ett litt lavere gir om den blir liggende å gire seg opp og ned mye da dette sliter ekstra på automat kassa. Så blir den liggende å veksle mellom f.eks. tredje og fjerde så lås den i tredje helt til at veien blir lettere igjen så den klarer å holde fjerde Kan vel ellers nevnes at stort sett de fleste bmw med automat har egen oljekjøler for automatkassa, tror ikke jeg vet om noen som ikke har det ihvertfall
kjapp1 Skrevet April 9, 2009 Forfatter Skrevet April 9, 2009 Akkurat det svaret jeg håpet på var borti en scorpio med autolat å dette ble totalt fiasko:P Holder på å kjøper vogn ser du. Takk for svar!
OleG Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 ellers så sier vel instruksjonsboka noe om henger-kjøring med automat.. blant annet la vær å bruke D med mindre man er i Danmark
Kure Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Definisjonen på tung henger kan vel være så mangt, men jeg har dratt mye henger med min e39 uten problemer. Ikke uvanelig at jeg har hatt rundt 2 tonn bakpå der, uten at det har skapt problemer. Men det er jo alltid lurt å bruke hodet..hehe
wabby Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Scorpioen jeg hadde engang hadde totalvekt på 4,5 tonn når jeg henta pukk engang. De på pukkverket kikket og sa "skal du virkelig kjør med alt det der?" Nå har scorpio utrolig gode bremser, men 2.0l forgasser maskin var det værre med. Måneden etterpå ble det ny clutch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå