Gå til innhold

Luftrykk i dekk, farlig med for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du seriøst at din E46 er tung på rattet fordi du kjører med vinterdekk og originalt spesifisert lufttrykk? I så fall ville jeg begynt å se andre steder enn på lufttrykket i dekkene! :shock:

Ja. Rattet mitt er faktisk tungt iforhold til andre E46 jeg har prøvd selv bare på 195/45/15... Men det er ikke VELDIG mye tyngre. Har prøvd å feilsøke på servoen min uten hell. Sjekka olje og pumpe og full helsesjekk av BMW uten at jeg fant noe.

Den er ikke ubehagelig tung på rattet, men hadde lyst å prøve med 3 bar for å se om det var noe forskjell. Fylte i går og var ikke mye forskjell akkurat :)

Skrevet

interressant tema, overdreiv littegrann kanskje, sjekke dekka og 3.6 bar har jeg kjørt med i 4mnd, og har ikke merket spesiell slitasje på inner'n

men hva er det å anbefale da? 2.5? i min teori så skulle jeg vell slite mye mere inner med lite trykk, bilen er senka 30mm iverfall bak, og camberen er vell deretter.

Skrevet

Hmm jeg kjører med 2,8 bak og 2,4 fremme på E39'n min, og tør rett og slett ikke fylle mer... 235/55R17.. Men på Hiace'n min, der er det 195/65R15C, og der fyller jeg 4,2 bar både bak og framme...

Skrevet

Har vel 2,8 bar bak og 2,2 foran på mine 225/40R18 foran og 255/35R18 bak. Er dette greit? Alle hadde vel 2,7 da jeg kjøpte de, men har ikke lagt spesielt merke til at den ble tyngre på rattet. Mulig at det er p.g.a. jeg synes det er veldig hard på rattet i forhold til hva jeg er vant til da jeg bare har kjørt siden desember på vinterdekk :) Sporer masse gjør det også :P

Skrevet
Har vel 2,8 bar bak og 2,2 foran på mine 225/40R18 foran og 255/35R18 bak. Er dette greit? Alle hadde vel 2,7 da jeg kjøpte de, men har ikke lagt spesielt merke til at den ble tyngre på rattet. Mulig at det er p.g.a. jeg synes det er veldig hard på rattet i forhold til hva jeg er vant til da jeg bare har kjørt siden desember på vinterdekk :) Sporer masse gjør det også :P

Touring du har sikkert? Isåfall høres det greit ut synes jeg iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...