Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17001333

Denne bilen solgte jeg billig for 1 uke siden til noen pakistanere..

De fikk den for 22.500,- pga masse feil og mangler og en mengde me rust over alt på hele bilen. Gulvet under i bilen er opprusta og er to store hull bak og eit eller to andre hull fremme. Begge hjulbuene fremme er rusta hull i og må skiftes.

Det var pga. rusta i gulvet den ikke kom gjennom eu-kontrol + def. hjul lager bak og er derfor jeg solgte den billig. Dette ble selvfølgelig opplyst til de da jeg solgte den.

Så vil bare advare om at bilen er langt ifra verdt 59.000,- og er langt ifra så strøken som de skal ha det til.

PS det kan jo være at de har fiksa mye at de som er galt, men den er fortsatt verdt langt ifra 59k.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17001333

Denne bilen solgte jeg billig for 1 uke siden til noen pakistanere..

De fikk den for 22.500,- pga masse feil og mangler og en mengde me rust over alt på hele bilen. Gulvet under i bilen er opprusta og er to store hull bak og eit eller to andre hull fremme. Begge hjulbuene fremme er rusta hull i og må skiftes.

Det var pga. rusta i gulvet den ikke kom gjennom eu-kontrol + def. hjul lager bak og er derfor jeg solgte den billig. Dette ble selvfølgelig opplyst til de da jeg solgte den.

Så vil bare advare om at bilen er langt ifra verdt 59.000,- og er langt ifra så strøken som de skal ha det til.

PS det kan jo være at de har fiksa mye at de som er galt, men den er fortsatt verdt langt ifra 59k.

Du burde gitt beskjed til finn om dette,er ren svindel...
Skrevet

Er jo ikke svindel så sant de har fikset opp i feilene. Men det er lite sannsynlig egentlig. Er jo bare å dra å se på bilen det, og sjekke ut nevnte steder det skal være rust. Kan godt gjøre det jeg bare for morro skyld.

Skrevet

Det finnes ingen objektiv fasit for hva en bil er verdt; Man kan si en bil verdt nøyaktig hva folk er villige til å gi for den. Derfor er det heller ikke noe gærent i å legge den ut for en høyere pris enn hva du kjøpte for, eller for en høyere pris enn hva tilsvarende biler ligger ute for. Det kan bety at du ikke får solgt den, men det er en vurdering man må ta selv: Er det viktigst å få mest mulig penger eller få en rask handel?

"Strøkent" er et relativt difust begrep som brukes om alt. Slik bilen fremstilles i åpningsinnlegget, stemmer det ikke overens med hva jeg tenker på som strøkent. Sannsynligvis vil mange være enig med meg og deg i det. Likevel er det såpass lite konkret, at du neppe kan kalle noen for svindlere for å bruke utrykket feil.

Om det er et godt kjøp må eventuelle kjøpere finne ut av selv. Jeg sitter med et inntrykk av at det er godt kjøp for selgerne, men få andre.

:wink:

Skrevet

Det finnes ingen objektiv fasit for hva en bil er verdt; Man kan si en bil verdt nøyaktig hva folk er villige til å gi for den. Derfor er det heller ikke noe gærent i å legge den ut for en høyere pris enn hva du kjøpte for, eller for en høyere pris enn hva tilsvarende biler ligger ute for. Det kan bety at du ikke får solgt den, men det er en vurdering man må ta selv: Er det viktigst å få mest mulig penger eller få en rask handel?

"Strøkent" er et relativt difust begrep som brukes om alt. Slik bilen fremstilles i åpningsinnlegget, stemmer det ikke overens med hva jeg tenker på som strøkent. Sannsynligvis vil mange være enig med meg og deg i det. Likevel er det såpass lite konkret, at du neppe kan kalle noen for svindlere for å bruke utrykket feil.

Om det er et godt kjøp må eventuelle kjøpere finne ut av selv. Jeg sitter med et inntrykk av at det er godt kjøp for selgerne, men få andre.

:wink:

tenkte på km stand,bilen runder jo snart 300000km...
Skrevet

Å gi beskjed til finn.no at det er svindel er vel litt drøy for det er jo opp til kjøper om han vil kjøpe bilen eller ikke.. Ville bare advare at det ikke er noen vits å sløse tid til å gå og se på bilen til den prisen.

Dessuten de at de ikke oppgir hva karosseriet er kjørt i salgsannonsa vet jeg ikke om er ulovlig, men om de ikke oppgir de i det hele tatt ved eit ev. salg så blir det såklart svindel.., men tror nok enhver som ser på bilen kan se med en gang at den ikke er kjørt 112.000 ;)

Skrevet

Så den på en bensinstasjon i oslo nå istad. Så den rusta du snakker om forskjermene. Ellers var den jo blank og fin igrunn, bortsett fra litt kantkjørte felger, og de stygge chrome greiene på baklyktene.

Skrevet

Hmm, ikke EUgodkjent og med de svakhetene som trådstarter beskriver er denne ikke verdt i nærheten av 59 000. MEN, 22 500 er vel ett godt kjøp for de utlendingene som kjøpte den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...