Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier å støvsuge først jeg da, og så gå over med dampvaskeren etterpå. Flekker som jeg ikke får bort med vaskeren tar jeg bort med All purpose våtservietter, og så damper jeg en gang til over der flekken var. Pleier å få bra resultat! Har ikke noe tips til rengjøring av gummimatter du? ;)

Skrevet

Godt å se at det blir flere av oss som bruker god tid på rengjøring av bilen. Bruker å få kommentarer hvert år når folk går forbi garasjen min og jeg holder på å rengjøre innv. og utv. Kommentarene blir ikke bedre når de kommer tilbake fra gå-turen og jeg holder på enda... Det er ikke det at bilen er veldig møkkete men heller jeg som er ekstremt nøye ;-)

Ikke verst å finne ut at trådstarter faktisk er en av mine nærmeste naboer ;-) Så må vi ta en kaffe en dag og få pratet litt bil. Ikke hver dag jeg oppdager nærmeste nabo på forumet. Sitter i tanker selv om å foreta en skikkelig vår-rengjøring selv i det nærmeste.

Skrevet

Bilprat høres bra ut ja, som du sier, ikke hver dag man oppdager en av sine nermeste naboer på bmw-forumet.. :-) Skal bare skaffe meg noen detaljer jeg nå, så blir det vårpuss! :D

Skrevet

Ble bare en kjapp utv. vask idag for å få vekk verste dritten. Skal dra igang lokalt treff en gang før Lånke treffet nå, så mulig det blir bimmere fra Trondheim som også tar turen innover, så mye å glede seg til fremover no ja ;-)

Skrevet

Mulig de fleste vet det, men kan nå si det mens vi nå er inne på temaet bilvask. Husk at når du vasker bilen utvenig, så start nederst på bilen med høyttrykkspyler å vask oppover, da dette fjærner dritten mye bedre.. du skal heller helst ikke bruke avfetting på vinduer å sånt, da dette kommer ned i låsekasse å løser opp fett å sånt som skal være der.. sjeldent det kommer så mye dritt over dørhåndtakene uansett...:)

Skrevet

Jeg har og tenkt å ta en motorvask, da det ikke ser ut som dette noengang er gjort desverre...:( Noen som kan illustrere hvilke deler som bør tildekkes? Bruker avfetting, lar det virke før jeg skrubber med kost og skyller over. Funker fett... Man skal helst ikke ha på vann først nei, grunnet at vannet avviser dette avfettingsmiddelet.

Skrevet

husk å blåse over motor med trykkluft slik at den blir tørr overalt(plugger coiler osv )fin ting å bruke er silicon spray på sorte plastflater.

Skrevet

bruk fks felg rens.. det tar olje å støv bra.. helst varmtvanns stimer.. 90-100 grader å ikke mye trykk.. da blir det meste borte. jeg pleier ALTID å la bilen stå å gå mens jeg vasker.. har alderi hatt problemer da...

Skrevet
Bumpershine på plastdeler og moterdeksel ect blir meget bra etter en vask! :wink:

dkmprkfxonypg8sos2ra.jpg

Hvordan fungerer KN.filteret ditt? Fonøyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...