Gå til innhold

E 39 525tds. Tungstartet på varm motor??


Anbefalte innlegg

Skrevet

kan være mye rart..utslitt pumpe element f.eks...

har pumpa vært av? feil tenning kan gi disse symptomene og..

er motoren VARM eller sånn halv lunka når den ikke vil starte?

Skrevet

Næi, pumpa har ikke vært av.. Æ har ikke hadd den av iallfall,å har hadd biln i over ett å ett halvt år nu.. Probleme oppstår nårr den har stådd i alt fra en halv time ætter stopp..

Skrevet

Den ryk fælt nårr den endeli starte ætter ei go stund me filing på startern, nårr den e varm/halv varm.. nårr motorn e kald,e d ingen problem,da starte den lett.

Skrevet

Diskutert en del dette problemet på forumet her uten at det har kommet noe handfast ut av det.

I en av trådene fant jeg dette tipset http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=32_57&products_id=395&osCsid=d59ad158a0d907b7778af8283200f115

Hot starting device for Bosch VE EDC pump

This electronic device helps to start a hot engine. Fits alle VE EDC pump from Audi, BMW, Seat, Skoda and VW. Delivery including instruction manual.

Skrevet

antagelig så "lurer" den dde til å tro at motor er kald, noe som gjør at den får mer diesel når man starter.

har ikke tro på defekte dyser..

ville da heller sjekka temp føler i toppen.. disse har vært et problem. bilen burde ha gløda, men gjør det ikke fordi den tror den er varmere enn den er.

om det er snakk om noe lekkasje burde problemet også være der på kald motor..

Skrevet

Har selv vært borti tregstart ved varm/halvvarm motor med 1 stk dårlig dyse. Null problem ved kald motor.

Ble helt ok igjen etter bytte av denne ene dysen, så ja dette kan forekomme.

Skrevet

Har surra litt rundt på diverse andre BMW forum, også der er dette et omdiskutert tema.

http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=30231&p=758346 denne tråden var interssant.

Her var det blant annet en som hadde bytta dieselpumpa, men hadde fortsatt samme problem. Så det taler i mot lekkasje/luft.

E34_525tds har rett i forhold til at det er DDE/ECU som blir lurt til at motor er kald og dermed fyrer i gang glødeplugger som igjen starter fødepumpa som gir økt dieseltrykk.

Denne enhenten er også tilsalgs på ebay, http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ru=http%3A%2F%2Fmotors.shop.ebay.com%3A80%2Fitems%2F_W0QQ_dmptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories%3F_nkw%3D130248782016%26_sacat%3D6030%26_trksid%3Dp4506.m270.l1313%26_odkw%3Dhot%2Bstart%26_osacat%3D__6030%26_fvi%3D1&item=130248782016&_rdc=1&viewitem= som også har en teori på hvorfor tds har dette problemet.

Skrevet

Tore diesel, var dette på en diesel med fordelerpumpe? eller commonrail? på commonrail er jeg helt med på det...

kan vel sikkert skje på fordeler pumpe biler også, men er vel heller sjeldent antar jeg... er iallefall sjelden det er noe problem med vanlige dyser..

noen som har prøvd det som bjørner linker til? terorien virker jo grei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...