Gå til innhold

Henriksen's E46 318i Sedan '99

Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt min første BMW, en biltype som jeg har hatt løst på lenge.

Om bilen:

Bilen er som sagt en orientblå 1999 318i E46 Sedan og jeg kjøpte den for snart en uke siden. Av modifikasjoner har den:

- Komplette skjørt (Foran, Bak og Side)

- Senket 40/30 som er godkjent i vognkort

- M3 Speil

- Montert ny CD spiller (Fjernet den Alpine-spilleren som er på bildet)

- Satt inn fabrikkbygd Rockford Fosgate basskasse m/ 2x12" og en Harman Kardon CA-1500M Forsterker

Ting som skal gjøres:

- Sorte Engleøyne og sort blinklys

- Skifte eksospotte (Forslag til hvilken type mottas med takk)

- Bestille og montere ny front av samme type (Ny fanger er på vei)

- Skifte ut subkassa til kun 1 12" (Tar alt for mye plass, måtte krangle en del for å få inn den jeg har nå)

- Nytt ratt

- Ny CD Spiller (må ha USB inngang i front, vil ikke begynne å legge kabel fra baksiden av spilleren og ut av dashbordet)

DSC00533.jpg

DSC00534.jpg

DSC00535.jpg

DSC00536.jpg

DSC00537.jpg

Ellers skal jeg få ut oppdaterte bilder så snart jeg får vasket bilen (mildvær i Nord-Norge gjør ikke underverker for utseende til bilen) og ta nye bilder innvendig etter jeg skiftet spiller og satte inn subwooferne og forsterkeren. Skal også fylle litt mer ut om utstyrsliste osv når jeg har muligheten!

Håper på å få noen hyggelige tilbakemeldinger og forslag til hva som kan gjøres med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil ;)

HAr du bilder av skaden på fronten? hvis det lar seg fikse, kan jeg sikkert ta den over billig ;)

Har ingen bilder av skaden nå nei, kan hende jeg tar et par imorgen. Skaden er helt nederst på fangeren på høyreside. Det lar seg nok helt sikkert fikse, men været her oppe er ganske så ustabilt så blir ikke å bestille ny front før i mai når jeg er sikker på at det ikke dukker opp flere isklumper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil ;)

HAr du bilder av skaden på fronten? hvis det lar seg fikse, kan jeg sikkert ta den over billig ;)

Har ingen bilder av skaden nå nei, kan hende jeg tar et par imorgen. Skaden er helt nederst på fangeren på høyreside. Det lar seg nok helt sikkert fikse, men været her oppe er ganske så ustabilt så blir ikke å bestille ny front før i mai når jeg er sikker på at det ikke dukker opp flere isklumper :lol:

Gjør det ;) kan evt sende de på mail til meg. en halv knust m-tech2 fanger er akkurat det jeg trenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var man igang med vårvasken, har ikke fått tid til å legge ut noen flere bilder pga jobb. Her er noen bilder etter utvendig vask, skal ta en skikkelig rengjøring innvendig også så snar jeg får tid. Da må man også hive på sommersko, ser ut som vinteren endelig er over her nord også :)

he6eulpx5dmx1uxpa6i6_thumb.jpg7bisgn4au7ts7u6exxhn_thumb.jpg

c0naj15q1fyw6hz17fv7_thumb.jpgxxo2exo2dm40dxzd7d0q_thumb.jpg

På de to nederste kan du se skaden på fangeren Messias. Hvis du ser nøye etter under venstre tåkelys kan du se bresten som oppsto. Den er ikke så omfattende, men ny fanger er på tur til meg og skal skifte den så fort som mulig. Heldigvis sa de ja til å lakke den for meg hos GS før de sendte den avgårde, noe som er supert med tanke på at det er over 100km til nærmeste verksted med lakkeringsmuligheter. Så tusen takk til GS for god service! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skal du ha for den ? hvis du er keen på å selge den da?

Er like greit av du tar den, er det ikke? Blir ikke å ha den liggende uansett, dårlig nok lagringsplass som det er! :D Pris aner jeg ikke, men tåkelysa beholder jeg bare sånn at du er klar over det. De skal på den nye fangeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...