Eksos Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Om jeg gir full gass i 1. gir med min E30, kommer det temmelig kraftige vibrasjoner bakenifra etterhvert som effekten titter frem.. Ingen vonde lyder eller noe slikt, ingen kraftig dunking, men vibrerer temmelig heftig.. Vibrasjonen forekommer også til tider om jeg slipper clutchen sakte ut uten å gi gass (mest merkbart i 3gir), og dersom jeg skal komme rolig igang ifra stillestående.. Noen som kan ha en idè om hva dette kan skyldes? Har bytta traversforinger på bilen, men tenker kanskje at diff-foringa kan vere dårlig? (hardykobling?) Begge deler så fine ut da jeg monterte/sjekka dem i høst..
oddis Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Om det er difforinga ser du enkelt. Hardyen er verre, og ville skrudd den av å sjekka den nøye. Føler du at bakstillinga hopper/sporer litt innimellom? Isåfall kan det være svingarmsforingene bak, men dette er veldig sjelden. Bruker å jekke opp bilen bak og vri litt med håndmakt så ser du om de er veldig slitte. Sistnevnte er som sagt veldig sjelden, og siden traversforingene er ganske nye setter jeg penga på difforing eller hardy. E30 er fin sånn sett, det er ikke så mye som kan være galt.
Eksos Skrevet April 14, 2009 Forfatter Skrevet April 14, 2009 Bilen var EU godkjent i desember, så velger og tro at svingarsforingenne bake er OK, veit de blei sjekka.. Får vell legge meg under bilen og sjekke imårra, diff foringa er grei og sjekka, men hardykoblinga? Se etter sprekker? Bilen er helt fin og kjøre ellers egentlig.. Den har noen vibrasjoner, men slikt hører vell med på en stiv E30
Eksos Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Det var hardykoblinga ja Men jeg får den ikke av... (!!) Har løsna på bakpotta, slik den bare henger, også har jeg løsna lagringa på mellomakslingen, slik den henger løst.. Noe mer som må gjøres? Tusen takk for svar på forhånd, haster temmelig mye, skal på autoslalom/bmwccn treff den 1..
///Mysild Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 har samme symptomer med min... får kanksje vurdere å sjekke det etterhvert...
Fliid Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Kan og være symptomer på opphengslager til mellomaksel. ///Mysild. Men over til problemet i tråden. Husk og løsne mutteren på mellomaksel. trykk den sammen. Da løsner Aksel og hardy fra girkasse. Opphengslageret må henge nedover, en god del. Husk og merk opp fremre og bakre del før du begynner. Om akselen skulle splitte seg, så vet du hvor den skal inn igjen (dottene du lager på vær del må flukte). Originalt er det en hvit dott på vær del, men ikke alltid de er der. Så lag noen selv og, for sikkerhetsskyld.
///Mysild Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Kan og være symptomer på opphengslager til mellomaksel. ///Mysild. ja, har tenkt på det... er nok en mulighet for det... den smeller når den skal i gir også... så jeg lurer på om klokka er gåen jeg...
Steven Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Når du skal ha av hardyen er det enklest å bare ta av plata under mellomakslingen og dermed kommer du til de 2 boltene som står på opplagringa til mellomakslingen. Skru ut disse slik at den kun henger på diffen bak. Da kan du vippe mellomakslingen og hardyen ut/nedover og dermed av "sentreringspinnen" på girkassen Hvis en eller flere av boltene er løse/borte på hardyen vil det også vibrere noe inni helsikken på spesifikke turtall. Snakker da om erfaring Men du fikser nok dette til 1 mai
Eksos Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Takk så mye for hjelp! Fikk ut hardykoblinga nå til slutt, merka også at det mangla 1.stk skru der, får se om jeg får ordna denne, skal nok gå bra Slik så den gamle ut..
///Mysild Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Må ikkje børne så mye vettu ///Mysild ikke noe fare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå