Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier vil jeg selge eller bytte e30'n i crosser. Eller gammel Opel.

Men om jeg selger så hadde det vert fint å vist hva den er verdt. Jeg selv har NULL aning.

Bilen er en 86model 320i, med m-tech 1 styling, (er det er orginalt på bilen?).

Bilen har hatt 1 eiger før meg, han kjøpte den ny i 86. Jeg er eiger nr 2. Bilen har rullet 193k kilometer. Og det er svært lite tikking.

Interiøret kan man vel kalle strøkent/ komplett.

Bilen bruker å være tungstartet når den har stått ei stund. Men om man bruker den daglig så er den lettstartet. Kan hende det er siden den kokte en gang når forige eiger hadde den. Den står nå uten skilter pga jeg har ikke fått papirene etter at jeg kjøpte den. Jeg har "sveist" litt rust på den og prøvd å gjort den bra. Men rustfri er den ikke! litt rust her og der. sideskjørtene skulle hatt lakk pga jeg pusset de ned for å lakkere, men det har ikke blitt gjort. (på bildene er ikke sidesjørtene montert). 4 dørs. Jeg hadde den inne på kontroll får 1 mnd tid siden, og der fikk den 1 feil.

Høgre framdemper. Men den må på kontroll igjen fordi jeg ikke har fått papirene på den enda.

Det følger med orginal servicebok også!

Bilen ellers skulle hatt litt lakk kanskje?

Hva er den verdt? Takker for alle svar!

Bilder:

DSC00252.jpg

DSC00254.jpg

DSC00253.jpg

DSC00251.jpg

DSC00250.jpg

DSC00249.jpg

DSC00248.jpg

DSC00247.jpg

DSC00246.jpg

Ble litt mye nå :wink:

Skrevet

Ikke selg denne billig ihvertfall. Selv om det er litt smårusk vil jeg tro det bare er det på denne bilen. I forhold til alt det andre skrotet som ligger på markedet er dette en perle.

Aaaaner ikke hva den er verdt. Men hadde ikke solgt den for en brukt crosser liksom.

Skrevet

Burde vel ikke være noe problem å få en 25-30 for denne, for de som vil ha en velholdt 4-dørs da..

Pen bil med feil antall dører

Skrevet

En original E30 M-techI med fire dører, er gull verdt for den rette entusiast. Men du må først finne ut om det er en original M-tech bil, eller ikke. Dette er vesentlig. Hvis dette viser seg å være feil, så er 18 tusen for denne bilen ett godt bud. Jeg ser ingen grunn til at dette skal være org M-tech bil, da den mangler alt annet som karakteriserer en M-pakke. Beklager min skepsis, om det viser seg at jeg tar feil.

4 eller 2 dører burde ikke være begrensing for en entusiast lenger, er man E30 entusiast, så er man det. E30'n vokser ikke på trær, generelt, men man må ikke oversprise denne bilen mer enn den allerede er overpriset. Jeg liker 4, 2, Cab, Touring og M3, like godt alle sammen, men bilene er fortsatt fra 80 tallet, det må man forstå mtp. salgspris.

Skrevet
En original E30 M-techI med fire dører, er gull verdt for den rette entusiast. Men du må først finne ut om det er en original M-tech bil, eller ikke. Dette er vesentlig. Hvis dette viser seg å være feil, så er 18 tusen for denne bilen ett godt bud. Jeg ser ingen grunn til at dette skal være org M-tech bil, da den mangler alt annet som karakteriserer en M-pakke. Beklager min skepsis, om det viser seg at jeg tar feil.

4 eller 2 dører burde ikke være begrensing for en entusiast lenger, er man E30 entusiast, så er man det. E30'n vokser ikke på trær, generelt, men man må ikke oversprise denne bilen mer enn den allerede er overpriset. Jeg liker 4, 2, Cab, Touring og M3, like godt alle sammen, men bilene er fortsatt fra 80 tallet, det må man forstå mtp. salgspris.

Det du sier nå er vel eeeegentlig ganske feil (= Ta deg en kikk på markedet det er MASSE E30 i omløp.

Det som skiller dritt fra bra er pris, 18 000 = dritt, garantert, eller en gammal sugg som ikke har peil på hva han selger, du må regne med at det du kjøper er herja til helvete og at det er masse rust og drit.

Som nevnt over 25-30 000 er en grei bil. Da har man kanskje som nevnt her litt rust og småtteri men ikkeno større jobber.

30 000 + Begynner å bli pent og i fra 60 000 og oppover begynner det vel å bli ganske strøkent i orginal stand.

Og man trenger virkelig ikke være entusiast for å kjøpe seg en E30, jeg syns det er fete biler, men liker 2 dørs bedre enn feks cab og 4 dørs.

Skal man selge gammle ferrarier billig fordi det er få av dem?

Jeg mener ihvertfall at du ikke bør gå noe lavere enn 25k på denne, om det du skrevet er riktig. Ogrinal M-tech kan man jo bare håpe at det er, men tviler.

Skrevet

Det jeg sier er ikke i tråd med hva markedet er pr dags dato, og hva markedet nok kommer til å være. Det er helt sant, men hvem sier nå at jeg syntes markedet nå, er riktig?

Det er masse E30'r i omløp, men jeg tar ikke hensyn til de som er på vei til skroten / har ett lite liv igjen. De fleste kjøper en bil, tar litt småtteri, men lar det være med det. Da har man berget bilen for noen år til på norske veier. Det er ikke ett flertall som går E30'n helt i sømmene (mtp hvor mange E30 brukere det er her til lands) og shiner opp fra bunn av.

Hvis man tar utgangspunkt i en E30 i god stand, så er det plutselig ikke flust av disse, alikevel (da tar jeg alle karosseri variantene i betraktning.)

Man sier, "Hva kan man egentlig forvente av en så gammel bil " Jo, det er mye. Man ser hvilke E30'r som er blitt brukt usømmelig og hvilke som er blitt brukt med forstand. Når en kompis fant en rustfri gammel E28 524td, nedstøvet i en garasje. Da sier det litt om hva man kan forvente, men hva ble nå prisen ? Nei, det er ikke stort å nevne, for eieren skulle "bare" bli kvitt den.

Og da til rusthauene som er rundt omkring, de blir jo priset vanvittig høyt. Er det noen som kan med hånda på hjertet si at dette er riktig? Det syntes ikke jeg. E30'n er en klassiker, en flott bil, når den er i god stand. Mange biler med godt potensiale, men da må man gjennomføre det.

Man trenger ikke være entusiast for å kjøpe E30, men man trenger visst å være noenlunde godt interissert for å se at det ikke er så mange igjen i god stand.

e30 lageret begynner å bli tommere og tommere, og jeg tror ikke dette blir etterfylt innen kort tid. Da ble plutselig mulighetene for å renovere en E30 ordentlig mye vanskeligere. For ærligtalt, er det så mye strøkne brukte deler på markedet? Nei.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar :wink: Jeg tviler også litt angående det at det kan være org m-tech. Fikk høre av en kompis idag at det hadde noe med interiøret å gjøre?

Skrevet
Du er vel ikke interessert i å bytte mot en e36 318is, og penger mellom? :D

Alltid ønsket meg en e30, ser du... 8)

Desverre, største grunnen til at jeg selger er fordi nesten ALLE her i kommunen har bmw. Jeg vil ha noe andre ikke har :P

Kan byttes i gammel opel kadett :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...