Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Dette er en enkelt situasjon, jeg sier ikke at barn burde få juling for å gå på epleslang En logisk konsekvens av det, blir faktisk at andre kan utdøve loven slik det passer dem. Det er forskjell på å skrive noe, og å faktisk skrive noe og tenke igjennom det først, for å ta slike tåpelige "one linere" som du bedriver med nå.
Lars89 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Problemet med å banke opp en kriminell er at hele gjengen kommer etter deg etterpå. Folk som nesten er blitt banka ihjel her i området for småting...
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 90% av tilfellene blir ting stjelt helt uten videre, og ikkeno om at noen har kjørt for fort, og dermed tar speilet. Finn frem statistikken for det, takk. Når vi lever i verden der folk truer med å banke hverandre opp grunnet småpenger, tviler jeg ikke på at folk kan stjele speil grunnet trafikkforseelser.
oddis Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Ja, sammenlinkningene var noe rare Galro, men jeg likte det forslaget ditt om å heller ta eiendeler fra tyvene som "depositum". Det er faktisk den beste løsningen slik jeg ser det også, OM du vet hvem tyven er. Vet også at enkelte butikkeiere praktiserer denne regelen for kunder som ikke gjør opp for seg på forhåndsbestilte varer.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 For å oppsummere da, så er hele poenget mitt at jeg ikke ville bare latt ting gå helt uten videre. Jeg skulle gjort noe mot de, slik at de ikke gjør det mot meg igjen. Enten det er å ta noe fra de, eller utføre vold. Hva du synes om det får være ditt problem
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 For å oppsummere da, så er hele poenget mitt at jeg ikke ville bare latt ting gå helt uten videre. Det var poenget til naboen min som hatet epleslang og. Hva du synes om det får være ditt problem Eller ditt. Selvtekt er strengt ulovlig.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men naboen din var tydeligvis syk i hodet. Nå trekker du inn mye overdrevne eksempler her.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men naboen din var tydeligvis syk i hodet.Nå trekker du inn mye overdrevne eksempler her. Jeg finner at når man strekker andres argumenter til den ytterliggående logiske konsekvens, så er det lettere for dem å se hvor gærent synet faktisk er. Det er klart at naboen min var enda mer vokal enn deg, men i praksis så ønsket dere begge å gjøre det samme: Selvtekt for at den andre partens handlinger skulle få en konsekvens.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men igjen er det et skille mellom folk som er syke, og ikke.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men igjen er det et skille mellom folk som er syke, og ikke. Jeg synes det er sykt å snakke om å banke opp noen grunnet et speil til verdi ... Vel, nå har jeg repetert summen nok.
Kristian H. Foss Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Enig med OLEZZ her... Tar jeg noen på fersk gjerning ang tyveri, hærværk på min eiendom, tar jeg det meget alvorlig. Tar igjen med samme mynt, eller slår godt ifra meg, og tar konsekvensene etterpå. Mange rare sammenligninger her synes jeg. Men for å nevne noe: vold, voldtekt mot familie... Da gjør jeg gjerne gjerningsmannen invalid, og vel så det. Drap kan sikkert forekomme...
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du ser vel den selv Galro? At det er såppas stor forskjell, at det likevel ikke kan sammenlignes Verdien av det er urelevant til en viss grad. Prinsippet som gjelder
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Enig med OLEZZ her... Tar jeg noen på fersk gjerning ang tyveri, hærværk på min eiendom, tar jeg det meget alvorlig. Tar igjen med samme mynt, eller slår godt ifra meg, og tar konsekvensene etterpå. . Igjen: Dere er klare over hvilke rettslige konsekvenser selvtekt kan medføre?
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men nå må du slutte å lese i den regelboka og tro at alle følger den til punkt å prikke. Hva er sjangsen for at en person som kommer å stjeler noe fra deg, blir tatt på fersken, får juling, og dermed går til politiet?
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du ser vel den selv Galro? At det er såppas stor forskjell, at det likevel ikke kan sammenlignes Alle tilfeller er litt forskjellige. I begge tilfellene er det snakk om å gjengjelde en motparts handlinger med værre handlinger selv. Det eneste argumentet du har kommet med er at du ønsker å gi dem en lærepenge, noe som også gjaldt for samtlige av eksemplene jeg har kommet med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå