Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er enig i mye du sier, men til et viss punkt.

Er klar over at mye er ulovlig, men det blir litt forskjellige situasjoner å sammenligne.

Jeg har spørt gang på gang: er du enig i at andre skal kunne straffe deg for lovbrudd du begår? Samtlige av hendelsene jeg beskrev er lovbrudd som kan straffes med fengsel.

I likhet med tidligere, nekter du å svare.

Alt kommer veldig ann på hva, og i hvilken grad.

Forskjell på å være idiot og ikke.

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vel helt toppers.. jeg skal ikke stoppe noen som banker shittn utav noen som stjeler noe.. Og når du nevner forbi kjøringer her så er den som blir forbikjørt pliktig og hjelpe øverig trafikk forbi.. uansett fart øverig trafikk måtte ha.. om det så være 100 eller 200..

Jeg tar gjerne loven i egne hender når det gjelder tyveri..

Jeg har verken nevnt "forbi kjøringer" eller noe av det andre du snakker om nå. Hva en sjafør er pliktig i er i utgangspunktet ikke relevant i eksemplet mitt, da det likevel er nok av ting som er ulovlig å gjøre i trafikken. For eksempel å kjøre fort. Hvorfor er tyveri det enste som er greit å "ta loven i egne hender" for?

Går heller ikke av veien for og bråbremse med semitrailer og rive sjåfører ut av bilen når de ligger oppe på støtfangern på tralla mi.. (ser rett ned på panseret demmes og jeg skur på ryggekamera)

Relevans?

Skrevet

Du svarer ikke. Er det greit at andre handler på bakgrunn av lovbrudd (slik som det å være en fare for andre i trafikken)? Hva kommer det an på? Hvor går graden for handling og hvor går den ikke?

Skrevet
Galro, du må huske at de som driver med dette, ikke er redd for å bli anmeldt, men det de frykter er å bli ferka, og deretter angrepet

Javel? Du har dette fra hvor?

Fuckings sunn fornuft, og ikke noe dokumenter, lover og dritt. Slutt å vær firkanta.

Skrevet

Greit nok med selvtekt, men du klipper faen ikke fingra av folk for å prøve å stjele. :shock::shock::shock:

Skrevet
Galro, du må huske at de som driver med dette, ikke er redd for å bli anmeldt, men det de frykter er å bli ferka, og deretter angrepet

Javel? Du har dette fra hvor?

Fuckings sunn fornuft, og ikke noe dokumenter, lover og dritt. Slutt å vær firkanta.

"Fuckings sunn fornuft" tilsier og at man ikke kan komme med bastante påstander uten dokumentasjon. "Fuckings sunn fornuft" sier at ditt system har vært rundt siden Cæsars dager, men kriminalitet er fortsatt aktuelt.

Skrevet

Er jo kjent sak at de ikke er redd for polisen.. de frykter mere å bli fersket av eierene..

Mye av ekstremere biler er ofte eiet av folk som dyrker dette på heltid.. tukkler noen med bilene demmes så bruker de makt og vold for og få tatt tyven..

Joda.. hadde ikke gjort meg noe om noen ville ta meg om jeg prøvde og stjele en bil.. Men nå har ikke jeg planer om det.. så da burde jeg klare meg fint..

Og en annen sak for at de ikke er redde er jo de to forbanna møkka folka som skulle ta meg.. de så politiet stod der og allikavel prøvde dem.. Men skreik hjelo politi da de fant ut at de hadde terget på seg feil fyr... For en gangs skyld glad politiet er late å..

En kjenning ble busta menst han sto og brekket en bil en gang.. en m5.. glatt celle.. 5000 i bot.. thats it..

3 uker etterpå står han og prøver på samme bil.. da kommer eiern med rasende med balltre.. siste bilen han har prøvd på.. gikk på krykker i 8mnder..

Skrevet

Men synes vi kan ende diskusjonen her..

enkelte tar ting i egne hender og får ting gjort..

Andre anmelder og får et par brev i posten om etterforskning for så henleggelse..

Jeg mener uansett sammenheng så skal du ha noe gjort gjør det selv..

Var en luring som prøvde noe utroli lurt mot ei vennine en gang.. Drink og tabletter.. Vi skjønnte lunta da ho vennina våres ble utroli rar.. så vi grep inn.. Han måtte fint bli med på biltur hjem til seg selv.. låse opp.. gi oss alt av piller og annet pulver dritt han måtte ha liggende.. Ble tatt ut på gata.. 5 liter bensin.. poff..

hadde vi anmeldt hadde vi bare fått at saken var henlagt.. den lille turen der og vi rydda vel unna dritt for et par hundre tusen fra gata..

Skrevet
Men synes vi kan ende diskusjonen her..

.

Nei, du har fortsatt til gode å komme med dokumentasjonen for påstandene dine jeg har etterspurt. Forrige gang jeg tok dokumentasjon ut fra intet kom jeg frem til at du ikke eksisterte, derfor er intet en dårlig kilde å basere holdningene sine på.

enkelte tar ting i egne hender og får ting gjort..

.

Som sagt før: Er det da greit at andre gjør det samme? Hvorfor ikke? Er det greit at andre tra jobben til rettsvesenet, og straffer deg for selvtekt?

Skrevet

dokumentasjon.. gi meg dokumentasjon for at det funker og anmelde da? den tror jeg faktisk er mange bimmers brukere som vil se..

Forøveri tror jeg de fleste her vet at det funker med slegge som skremsel..

Vil du prøve og stjele noe fra noen visst du visste de kom til og banke deg med en slegge? visst ja? hva faen drar du inn gjennom nesen? ikke luft..

Skrevet

Du svarer ikke. Er det greit at andre handler på bakgrunn av lovbrudd (slik som det å være en fare for andre i trafikken)? Hva kommer det an på? Hvor går graden for handling og hvor går den ikke?

Er snakk om mange forskjellige situasjoner hvor JEG mener det er best å handle pga lovbrudd. Hvor jeg personlig får nok.

Altså, hva og i hvilken grad.

Jeg utgjør ikke vold mot en person som stjeler ventilhettene mine, men om han tar felgene, da er det en annen sak.

Skrevet
dokumentasjon.. gi meg dokumentasjon for at det funker og anmelde da? den tror jeg faktisk er mange bimmers brukere som vil se..

Jeg har ikke sagt at det funker, jeg har sagt at du har mulighet til det. Du har derimot sagt at metoden din funker, altså må du bevise det - noe du fortsatt ikke har evnet til tross for gjentatte oppfordringer.

Som sagt er kriminalitet et høyst aktuelt problem selv i samfunn som baserer seg på fysisk avstraffelse à la det du beskriver. Ettersom folk tror på så mye, er det ikke spesielt interessant hva andre tror på. Hva som funker er derimot spennende.

Vil du prøve og stjele noe fra noen visst du visste de kom til og banke deg med en slegge? visst ja? hva faen drar du inn gjennom nesen? ikke luft..

Jeg har aldri stjelt noe, til tross for at jeg ikke visste at fysisk avstraffelse à la sleggebruk var en mulighet; Altså har ikke "metoden" din gjort mye i mitt tilfelle.At du ikke greier å holde deg til sak fremfor person, tyder på at metoden din har svært lite for seg.

Skrevet

hahah.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...