Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Er snakk om mange forskjellige situasjoner hvor JEG mener det er best å handle pga lovbrudd. Hvor jeg personlig får nok. Altså, hva og i hvilken grad. Hva om andre "får nok" tidligere? Kan de handle tidligere da? Eller er det din definisjon vi skal følge? Isåfall, kunne du komme med en litt tydligere definsjon enn "en grad"?
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg snakker om meg selv, og hva jeg tror fungerer. Du har dine metoder.
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg snakker om meg selv, og hva jeg tror fungerer. Du har dine metoder. Altså er det greit om jeg bruker min metode for å banke deg om du kjører for fort? Jeg vil jo gjerne vite hvor jeg kan bruke metoden min.
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Du må gjerne utveksle ord med personen som tar felga dine, men jeg gir han en kakk som han ikke vil glemme med det første.
Kentan-racing.com Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Nei.. Men så har du da heller ikke vært innom min garasje eller noen av mine steder.. men blant små kjelltringer og folk som har lyst å låne ting her oppe så vet de at det bare er og ligge unna.. Vi har ikke alarm.. plassen verkstedet ligger er temmelig øde.. Men... Det bor folk i en båt rett utenfor verkstedet.. disse har varslet oss et par ganger.. Vi har alt fra m3 turbon min.. til porsche.. til mustang og en del utroli gammle veteranbiler.. Vi har hatt et innbrudd.. der de har kommet seg inn.. Har flere kjenninger som en gang omtrent levde av å låne biler og selge i deler.. ingen av disse er aktive lenger pga at de har fått utroli mye juling opp igjenom tidene.. de gikk fra en rundjuling til neste.. Disse gutta har fortsatt ører innen miljøet og verkstedet våres er fryktet da ingen vet konsekvensene... Treffer de noen av de mildere gutta på verkstedet så blir dem anmeldt.. treffer de meg så kommer saken på hva og hvor mye de har stjålet.. kanskje kan de kjøpe seg en vei utav det.. visst ikke blir thors hammer letet frem..
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg snakker om meg selv, og hva jeg tror fungerer. Du har dine metoder. Altså er det greit om jeg bruker min metode for å banke deg om du kjører for fort? Jeg vil jo gjerne vite hvor jeg kan bruke metoden min. Hva er din metode da?
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Påstander uten dokumentasjon og liten vilje til å svare på spørsmål på tidligere påstander er klippet bort ... Kom med dokumentasjon for påstandene dine. Anekdoter er umulig å diskutere med.
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 [Hva er din metode da? Jeg lurte på om jeg kunne banke deg om du brøt loven ved å kjøre for fort? Altså bruke "min metode" på et lovbrudd.
Kentan-racing.com Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Er helt opp til deg hvor du vil sette din grense.. men når det gjelder trafikk og hastighet så må jeg si det har lite og gjøre med tyveri.. Her er det snakk om tyveri! Om noen stjeler et pynte deksel samma faen.. men begynner de på hele bilen eller felger og andre større deler da får de en kakk!
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Er helt opp til deg hvor du vil sette din grense.. men når det gjelder trafikk og hastighet så må jeg si det har lite og gjøre med tyveri.. Her er det snakk om tyveri! Jeg har spørt før, men jeg har ikke fått noe svar (bombe!): Hvorfor skal tyveri sidestilles fra annen kriminalitet? Er ikke lovbrudd som potensielt kan drepe noen, verre enn de som kun rammer økonomisk?
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 [Hva er din metode da? Jeg lurte på om jeg kunne banke deg om du brøt loven ved å kjøre for fort? Altså bruke "min metode" på et lovbrudd. Det blir jo helt feil å sammenligne lovbrudd i trafikken og stjeling av privatperson. Ser du ikke den selv? Greit nok, ligger jeg i 180 i 80 sona, så fortjener man ikke den store gullmedaljen. Kjører jeg 10kmt over fartsgrensa så er det ikke på sin plass å banke personen. Blir som felger og ventilhette eksempelet.
Kentan-racing.com Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Enkelt og greit fordi selv om du sikkert ikke synes det så går tyven rett i lommeboka di.. Om jeg kjører fort så koster ikke det deg penger.. Men tar jeg turen innom deg og tar felgene dine.. interiør.. og motor en natt.. ja da koster det deg penger.. siden bilen står hjemme hos deg ribba så får du ikke igjen på forsikringen siden de da tror du har ribba den selv.. Å de fleste løpsbiler har jo heller ikke forsikring.. så der får vi garantert ingenting.. Da er det å banke enten delene eller pengene ut av tyven..
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Hvorfor gidde å komme med lovbrudd i trafikken i det heletatt. Er tyveri det er snakk om i denne diskusjonen
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Det blir jo helt feil å sammenligne lovbrudd i trafikken og stjeling av privatperson. Ser du ikke den selv? Nei, så derfor har jeg gang på gang spørt om noen kan vise meg den. Ingen har tatt utfordringen, derfor er det mye som tyder på at verken du eller noen andre helt vet det heller. Istedenfor å si at det er en tydelig forskjell, kan du for én gangs skyld definere forskjellen; Hvorfor er det verre med tyveri enn grove lovbrudd i trafikken slik jeg har nevnt? Hva er det som gjør tyveri som et unikum i ditt syn?
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Enkelt og greit fordi selv om du sikkert ikke synes det så går tyven rett i lommeboka di..Om jeg kjører fort så koster ikke det deg penger.. Så penger er det eneste som er holdbart å forsvare? For øvrig: Når kommer dokumentasjonen på at metoden din fungerer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå