Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ja, men nå må du slutte å lese i den regelboka og tro at alle følger den til punkt å prikke. Hva er sjangsen for at en person som kommer å stjeler noe fra deg, blir tatt på fersken, får juling, og dermed går til politiet? Om du har lest tulletråden i dag, vil du se et eksempel på en raner som gikk til politiet fordi han hadde blitt seksuelt misbrukt av ransofferet. Poenget er at det skjer; Er du istand til å ta konsekvensen som sannsynligvis vil innebære et lengre fengselsopphold?
Kristian H. Foss Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Jepp Galro, ser konsekvensene... Men er fortsatt ikke 100% sikkert at man får de over seg. Men det er en annen sak. Har tatt noen små udregelige gutter som riktignok gikk i 9ende på ungdomskolen i å utføre hærværk på bilen min, men fikk løpt bort og snakket med de og anmeldt de for situasjonen. Saken fikk trolig ingen følger, og guttene truet meg med sykehus i mellomtiden da de fikk anmeldelsen. Men de er såppas unge at de ikke er verdt annet enn å anmelde. Klarer å skille på situasjoner.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du vet like godt som meg at det ikke skjer Galro. Ikke dra den lenger enn den er.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du vet like godt som meg at det ikke skjer.Ikke dra den lenger enn den er. Ehh, jeg kom med et faktisk eksempel på at noe slikt skjedde. Det er ikke slikt at selvtekt var noe jeg fant i det jeg skrev posten over; Det er et virkelig fenomen, og det er virkelige folk som har blitt dømt virkelige straffer for det i virkelige domstoler. At du avfeier det hele som "du vet like godt som meg at det ikke skjer" får du ta på egen kappe. Det må heller ikke nødvendigvis være offeret for selvtekt som anmelder hendelsen. Du får heller ringe Vg å si at de vet like godt som deg at det ikke skjer. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=163774
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du kjører bil gjør du ikke? Sjangsene for at du kræsjer er der. Skjønner ikke at du tørr å ta den sjangsen. Det kan påføre deg store konsekvenser helsemessig.
Kristian H. Foss Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Som regel havner ikke sånne situasjoner i retten, men det blir et personlig oppgjør fra begge parter om man har uflaks.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du kjører bil gjør du ikke? Sjangsene for at du kræsjer er der. Skjønner ikke at du tørr å ta den sjangsen Nå går jeg ikke fysisk inn for å øke sjansen. For eksempel synes jeg at det er dumt å kræsje i biler front mot frotn, selv om det er en viss sjanse for at blir skadet av vanlig og forsiktig kjøring og. Siden du trekker opp helt irrelevante eksempler på bakgrunn av at det er viss sjanse for at jeg kræsjer, kan jeg da ta det for gitt at du synes det er greit å gjøre alt som medfører å ta en sjanse? Ellers er eksemplet ditt uten relevans, da selv velger å ta sjansen for enkelte ting og ikke andre.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 som regel skjer det ikke i det heletatt skal jeg si deg.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Javel, jeg venter fortsatt på dokumentasjonen din på noen av de andre påstandene som går på det samme. Det virke som du tar statistikk rett ut av intet. Jeg er den eneste som faktisk har vist til noe.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du kjører bil gjør du ikke? Sjangsene for at du kræsjer er der. Skjønner ikke at du tørr å ta den sjangsen Nå går jeg ikke fysisk inn for å øke sjansen. For eksempel synes jeg at det er dumt å kræsje i biler front mot frotn, selv om det er en viss sjanse for at blir skadet av vanlig og forsiktig kjøring og. Siden du trekker opp helt irrelevante eksempler på bakgrunn av at det er viss sjanse for at jeg kræsjer, kan jeg da ta det for gitt at du synes det er greit å gjøre alt som medfører å ta en sjanse? Ellers er eksemplet ditt uten relevans, da selv velger å ta sjansen for enkelte ting og ikke andre. du går fysisk inn for å øke sjangsen ved å sette deg inn i bilen i det heletatt.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 du går fysisk inn for å øke sjangsen ved å sette deg inn i bilen i det heletatt. ... Men når jeg først er der, så gjør jeg likevel alt for å hindre en kollisjon; I praksis sier du at det er viss sjanse for en kollisjon uansett, så da er det ikke noe poeng i å prøve å forhindre det. Jeg bemerker meg at du fortsetter med dumme, tomme settninger uten videre argumentasjon.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Javel, jeg venter fortsatt på dokumentasjonen din på noen av de andre påstandene som går på det samme. Det virke som du tar statistikk rett ut av intet. Jeg er den eneste som faktisk har vist til noe. Hvordan skal jeg finne dokumentasjon på noe som ikke skjer? Poenget er at personene som ofte blir tatt på fersk gjerning ikke går til politiet etterpå. Da er du dum.
Galro Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hvordan skal jeg finne dokumentasjon på noe som ikke skjer? Poenget er at personene som ofte blir tatt på fersk gjerning ikke går til politiet etterpå. Da er du dum. Jeg har funnet dokumentasjon på at det skjer; Du har funnet tankespinn på at det ikke skjer.
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 "Hei, jeg skulle anmeldt en person jeg. Jeg var å stjal noen felger av han, så kom han å slo meg ned."
OLEZZ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hvordan skal jeg finne dokumentasjon på noe som ikke skjer? Poenget er at personene som ofte blir tatt på fersk gjerning ikke går til politiet etterpå. Da er du dum. Jeg har funnet dokumentasjon på at det skjer; Du har funnet tankespinn på at det ikke skjer. Alle her vet at det finnes MANGE slike situasjoner. I motsetning til dine få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå