Gå til innhold

740 ia e32


Ludvik
 Share

Anbefalte innlegg

4 literen har jeg ikke vært borti, men det jeg har funnet ut av svakheter er kretskortet i instrumentene, styringsboks til automaten og sikkert et par ting til som ikke jeg har hatt problemer med ennå , min er rustfri så jeg vet ikke hvor de pleier og ruste men det er det sikkert andre her inne som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

730i/740i M60 93- (V8 32 ventiler)

En lyckad och slitstark motorkonstruktion. Det finns dock tre svaga punkter att kontrollera. 1. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Vilket lämpligen görs i samband med en service. 2. Läckande insugsmembran, ger symptom som vibrationer och ojämn tomgång. Själva membranet kostar cirka 400 kr på BMW och tar ca 3h att byta för en van mekaniker. 3. Läckande ventilkåpspackning, upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka. Nya ventilkåpspackningar kostar ca 260 kr/sida och tar ca 1-2 h/sida att byta.

Mere info her:

http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E32/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...