Gå til innhold

E30 cabriolet, lekkasje i festene til kalesjen (front)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Snart er det sommer, og da er det tid for å ta av hardtoppen og kjøre med kalesje igjen. Problemet er bare at når det regner som f og bilen står ute i regnvær drypper det vann ned på venstre og høyre vindu i front av bilen, samme med venstre og høyre solskjerm, kommer også vann ned der. :(

Er jo greit å kjøre med hardtop, da er det helt tett, men snart må den av. Noen som vet hva som kan byttes, evt hvor man kan få tak i delene? Tipper at GS har, men vet ikke heeelt hva jeg skal se etter. Vurderer å gå til BMW og spørre, men frykter at det blir dyrt.. Forslag mottas med stor takk! Har brukt litt silikon til å tette rundt pakningen og ved vinduene og det hjalp, men vil ikke ha det slik!

Skrevet

Har du prøvd og stramme opp de to låsene i forrkant? Er en justering under hendlene du åpner taket med. Hvis du forsto denne beskrivelsen da :)

Skrevet

Du justerer bare den hendelen som går på undersiden av bjelka over ruta. Så den blir trangere og blir litt hardere og låse opp og igjen. Du ser tegninga når du sitter i setet og ser opp på denne :)

Skrevet

selv har jeg byttet pakninger på cab og på ruterammen.. ble tett, men hjelper litt å stramme til også..

Skrevet

Hvor fikk du tak i disse pakningene på cab og ruterammen? Dyrt? Gjort på verksted? :)

Var ute og kikka under de to håndtakene for å feste taket med, der var det to skruer på hver (torx?) Kan dette stemme?

Skrevet

stemmer det. pakninger har di på GS. husker ikke pris men var ikke helt avskrekkende, greit å bytte disse selv.. i og med at hardtopen din er tett så ville jeg bytta på caben og evt ruteramma.. veldig grei jobb.. husk å møre inn med silikonstift/spray

Skrevet

Hei igjen!

Har nå vært og kikket på justeringen under hendlene til kalesjen, og ser at det sitter to skruer på hver hendel (torx?) og har prøvd å strammet disse, men de sitter helt fast.

Forslag? Evt delenummer på pakning hos GS? :)

• 2 years later...
Skrevet

Må få orden på samme lekasjen jeg også! etter en veldig regnfull natt var det et lite akvarium forran høyre forsetet.

Kan noen sende meg PM med delenummer på disse pakningene? og hvilken pakning er det snakk om å bytte? den som følger rundt kalessjen, eller den som ligger på toppen av A stolpen der kalessjen og dørvinduet møtes?

Skrevet

Klarte ikke finne den på Gs. men det jeg gjorde i går var at jeg tok av den lange pakningen over kalesjen, og fylte ut med litt sicaflex, sånn at pakningen kommer lenger ut. skal ut nå snart og se hvordan det ble etter regnskuren.

Var en på Gs som snakket om at man kunne stille på vinkelen på sidevinuet, for at det skal presse hardere mot. noen som vet hvordan dette gjøres?

Skrevet

De skruene som sitter på kalesjelåsen går heller ikke ann å stramme mer. men hadde nok hjulpet om man fikk den strammere på en eller annen måte. ideer anyone?

Skrevet

Jeg fikk fikset lekasjen! har ikke kommet en dråpe inn til nå, og det har reinet rimelig heftig de siste dagene. det jeg gjorde var hvertfall å dra av pakningen som ligger foran på kalesjen, og ligge et godt lag med sicaflex i hjørnene og litt innover, sånn at pakningen kommer litt lenger ut når du klemmer den på plass igjen.

et lite tips om man vil gjøre det på den måten! ingen spor av at noe er gjort heller! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...