sineer Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hvor lang kan en m20b25 motor gå? Vurder en delebil med en slik motor, den har gått nesten 300 000km :S
axor Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 altså.. du kan like godt spørre hvor lang en planke er... det kommer helt ann på hvor godt den er passet på, om det er byttet slitedeler osv.. se på den når du skal kjøpe den, mye olje rundtom på motoren ? sviver den fint ? mye ulyder?
marararius Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Dårlig eksempel, men ja.. Skjønner hva du mener.
sineer Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Har ikke sett på den, det er ett stykke å kjøre for å si det sånn.. Det eneste han sa var at det var ventiltikk og at den pulset på tomgang.
Lars89 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Ventiltikk er helt vanlig, men kan tyde på slitt kam hvis det er mye. Min hadde gått 325 000 og virka frisk og brukte ikke olje eller vann, men var overhalt topp på 300 000. En som har gått 300 000 nærmer seg gjerne en overhaling...
oddis Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Far til en kompis kjørte sin M20B25 89 modell ca 420 000km før han knakk en vippearm. Da løfta han toppen, også fordi kompresjonen hadde blitt litt dårlig med åra. Nye vipper, ny kam, innslipte ventiler og ny toppakning. Han kjørte 560 000km med den før han ble påkjørt, og kondemnerte bilen. Dette er egentlig en historie som mobeviser alle M20ens sykdommer. Hvor mange ganger har jeg ikke hørt at M20n ikke klarer mer enn 180-200k før toppakningen må byttes?
conan Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Vel, den går egentlig helt til den stopper. Sånn i teorien i allefall.
Gjest Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Far til en kompis kjørte sin M20B25 89 modell ca 420 000km før han knakk en vippearm. Da løfta han toppen, også fordi kompresjonen hadde blitt litt dårlig med åra. Nye vipper, ny kam, innslipte ventiler og ny toppakning. Han kjørte 560 000km med den før han ble påkjørt, og kondemnerte bilen.Dette er egentlig en historie som mobeviser alle M20ens sykdommer. Hvor mange ganger har jeg ikke hørt at M20n ikke klarer mer enn 180-200k før toppakningen må byttes? Det er da utrolig mange M20'er som må "overhales" etter 200kkm, ofte bruker disse motorene tildels mye olje 0,5 l til 1 l på 1000km. Man kan godt si at disse motorene hadde vært i god stand om de hadde vært vedlikeholdt av en entusiast, men hvem forventer at hvermannsen foretar et slikt vedlikehold som disse motorene krever?
Hoem Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hvor mange har ikke hørt den herlige M20-lyden som nærmer seg turtallsperra, desverre hører vi mange av de gjøre det på kald motor ut fra en parkeringsplass.. M20 er en solid motorkonstruksjon, kaldkjøring er jo døden på de fleste motorene.
icc Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Min m20 klarte 400 000 før veiva måtte slipes. Men dette skyldes svina som eide den før. Har god tro på at M20 kan gå langt. Også er de jo så enkel og grei å skru på. Deler er det også flust av til en grei pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå