raynik Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Vurderer Ditec lakkforsegling på min Porsche Boxster. noen som har erfaringer med slikk lakkbehandling/forsegling?? er dette noe jeg bør satse på?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Moren min arbeider med dette i stavanger, hun har lagt det på de fleste bilene i familien. Vi hadde en 2004mod mercedes e220cdi som hun kjøpte ny. fire år senere solgte hun den og det var ikke anntydning til skraper, skjåller og steinsprut på bilen.. Dette er et helt sinnsykt middel som annbefales på det sterkeste. Har det selv på bimmeren også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Dette er penger rett ut av vinduet, Du betaler alt for mye for dette "navnet" å den er ikke så bra at jeg synes de kan forsvare prisen på 5-6000.- for en slik behandling. For samme prisen kan du få 3 omganger med Meguiars lakkforsegling, som er like god, om ikke bedre. Denne er polymer basert, å laget etter spesifikasjoner til både ny og gammel lakk. Ditec er et "gammelt" produkt, som er beregnet på gammel type lakk, å de har ikke oppdatert teknologien på mangen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 leste en plass at ditec er et greit nok produkt dersom du bare vil ha en bil du slipper å vaske å polere, uten at det går ut over lakken, men dersom du bryr deg litt om hvordan bilen din tar seg ut så er det ikke å anbefale.. Gjerne derfor det for det meste er toyotaer som kjører rundt med ditec klisteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Det du betaler for er at noen gjør jobben for deg og at du får et lite emblem på bakluka. Men skal sies at jeg ser jævlig mange biler i byen med det emblemt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 vet ikke jeg men har hørt at bilen er lettere å holde ren og blank, samt at lakken er mer motstandsdyktig mot riper og steinsprut... vasker bilen hver dag i sommer halvåret, og bilen brukes flittig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Ja, men gjelder det dagens lakk type? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 har ikke peiling på lakk, derfor jeg har laget denne tråden. rett og slett for å finne ut om dette er å kaste penger ut av vinduet, eller om det vil være et fornuftig valg på min 2003 boxster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 leste en plass at ditec er et greit nok produkt dersom du bare vil ha en bil du slipper å vaske å polere, uten at det går ut over lakken, men dersom du bryr deg litt om hvordan bilen din tar seg ut så er det ikke å anbefale..Gjerne derfor det for det meste er toyotaer som kjører rundt med ditec klisteret Det kan jo være at folk som ikke liker dette lille merke bak på bilen sin, er mange flere som har dette enn du tror. I stavanger er det hvertfall lagt ditec på mange heftige biler, motorsykkler, lastebiler og båter. Og jeg tror ikke at det finnes mange missfornøyde kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 noen som har negative erfaringer med ditec eller er det bare tror her?? er lakkforsegling noe å satse på i det heletatt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Jeg vet at lakk/rustgarantien på Audi og VW + Mercedes bortfaller hvis bilen er teflon-behandlet. Dette er fordi fabrikkene mener lakken ikke får "puste" og at det derfor kan oppstå blemmer osv. Man kan også få problemer med lakkering da lakken ikke biter på det heller Men bilen blir blank og lett å holde ren da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 har forstått det slik at dette ikke gjelder Ditec behandling... er jo flere bilforetninger som annbefaler dette ved kjøp av bruktbil.... ditec skal jo puste og ikke inneholde skadelige stoffer eller teflon og silikon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Jeg vet at lakk/rustgarantien på Audi og VW + Mercedes bortfaller hvis bilen er teflon-behandlet. Dette er fordi fabrikkene mener lakken ikke får "puste" og at det derfor kan oppstå blemmer osv. Man kan også få problemer med lakkering da lakken ikke biter på det heller Men bilen blir blank og lett å holde ren da hmm.. en kamerat av meg kjøpte en helt ny A3 nylig, og selgeren inkluderte teflonbehandlig på kjøpet. så at garantien bortfaller blir vel ikke helt realistisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Har hatt dette på en firmabil. Kjørte 70.000 siste året, og ikke en gang måtte jeg stå å gnikke for å få bilen ren! Var helt fantastisk bra produkt, men det var/er dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 hvorden er/var glansen i lakken etter en stund??+ var det like fantastisk etter ett år?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå