BoSJo Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Som jeg husker det, da blei bilen like fin hver gang den blei vasket. Og igjen som jeg husker det, så måtte den inn og ha vedlikehold 1 gang hvert år, men dette er ikke så dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 hadde dette på en bil jeg hadde for 10 år siden,måtte kjøre rundt med en matt lakk som ikke kunne poleres .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Det har sikkert skjedd oppdateringer på 10 år Jeg er hvertfall storfornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Lakken kan ikke polers dersom man ditec behandler bilen? Jeg ser Kepler bilpleie har noe som heter Syntetic Sealant 21 til en rimlig pris - er dette noe av det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Det er sannsynligvis Meguiars Synthetic Sealant #21 det er snakk om. Den har fått mye bra kritikker, og det skal være bra holdbarhet på den etter hva jeg har skjønt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znork Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Ditec er absolutt å anbefale. Jeg har gjort dette på Bmw'n jeg har nå + forrige vw touran. Jeg kjører ca 50000km i året fra Møre til Hammerfest i året, der de strør mye på veien. Frontruten ser sandblåst ut, men lakken ser nesten som ny ut etter 3 år. Man får sikkert bra resultat av å polere bilen selv også, men ikke alle har plass, tid og anledning til å polere bilen selv hver uke. Vil du ha en bil med super fin lakk etter mange år, uten for mye arbeid selv, så er Ditec å anbefale.. Og merket slipper man å ha på, jeg har ikke det på bilen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekke Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 jeg sjøl har jobba me ditech, ditech er beregna til mest normale personer som ikke er for bilintereserte, eller bare ikke orker å polere bilen i ny og ne. ditech funker veldig bra til slike personer, lakken er mere slite sterk og veldig lett å vaske og holder seg blank, det er også en rebehandling vært 1.5år som kosta hos oss 1.500kr. (jobber ikke der lenger nå). Men til bilintereserte som jeg vil påstå de fleste her inne på forumet er så er det like greit eller bedre å polere den opp på egenhånd i ny og ne. med noen gode produkter! håper dette hjalp og at ikke alt er nevnt tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2009 har fått ditec på min nå, har heller ikke merket på! er kjempefornøyd!! jeg jobber mye offshore og i utlandet, så den lille fritiden jeg her så skal det kjøres og ikke polleres..hehe har andre biler som jeg kan polere på.. Er som sagt kjempefornøyd med resultetet§! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 ditec merket bakpå bilen er som å kjøre rundt med et stort skilt der det står " jeg har hjerne av papp". STATAN så talentløst å svi av så mange tusenlapper på en BONING! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2009 synes ikke det er talentløst i det heletatt.....! bilen er lett å holde ren og er super blank til en hver tid.. ikke alle som har tid og ledighet til å polere og gnikke selv. er vel mer talentløst å rakke ned på folk som har råd til det og mener dette er riktig bruk av penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 synes ikke det er talentløst i det heletatt.....! bilen er lett å holde ren og er super blank til en hver tid.. ikke alle som har tid og ledighet til å polere og gnikke selv. er vel mer talentløst å rakke ned på folk som har råd til det og mener dette er riktig bruk av penger! Enig.. H_c synes vel det er talentløst å levere inn bilen og betale for ojleskift også.!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 synes ikke det er talentløst i det heletatt.....! bilen er lett å holde ren og er super blank til en hver tid.. ikke alle som har tid og ledighet til å polere og gnikke selv. er vel mer talentløst å rakke ned på folk som har råd til det og mener dette er riktig bruk av penger! Enig.. H_c synes vel det er talentløst å levere inn bilen og betale for ojleskift også.!? Ja, egentlig, for er du entusiast så klarer du en så lett jobb selv, akkurat som at du klarer å lakkforsegle en bil selv. Men jeg skjønner at det er lettere å levere inn til de som gjør det daglig. For da kan du klage hvis det ikke virker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Man kan kanskje raskt summere opp dette til at Ditec er for de som ikke har lyst/tid/plass til å polere bil, produktet holder seg lenge og gir ett greit utseende selv etter lengre tid. Det koster en del men det er en langtids investering. Om man derimot liker å holde på med dette selv er det vel ikke no som er bedre enn å polere/vokse selv, vel og merke om man har utstyret og kunnskapen til å få til ett bra resultat. Siden Ditec er beregnet å holde så lenge så må det nødvendigvis gå på bekostning av finish/utseende og man kan ikke forvente show-car glans av ett produkt som skal være så slitesterkt. Om man vil ha en bil som er lett å holde ren året rundt uten å bruke masse tid på vasking og polering og samtidig tar til takke med en bil som ser grei ut så er Ditec en vei å gå. Om man har tid til vasking og polering (som jeg personelig synes er en kose jobb som jeg synes hører med til det å ha en fin bil) og samtidig vil ha en bil (etter nivå av innsats) som ser alt fra fin via über-bra til concourse-klar ut så er nok fortsatt polering for hånd det beste. Ett godt tips er å få tak i Meguiars, autoglym eller swissvax sine håndbøker, de innheholder masse tips sånn at man ikke ødelegger helhetsinntrykket etter en laang dag med pussing med å ha gjort noe feil. Flere av disse er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 min bil hadde just hatt en slik behandling før e kjøpte den. vet ikke om e hadde kostet på den en slik behandlig, men bilen er skikkelig lett å holde ren. trenger nesten ikke bruke såpe. så jeg er fornøyd med produktet, men spytter du inn 6 lapper ekstra får du jo nylakka bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 dilemmaet her er at det ikke er dokumentert at ditec sin lakkforsegling er bedre enn hverken autoglym eller mcguiars sin! de gjør også at bilen er sinnsykt lett å holde ren.. derfor er ditec oppskrytt og BULLSHIT! ja det virker! MEN det er faen meg ikke verd 6000!! middlene som brukes koster jo under 200 kroner for en hel bil!! Pluss femti kroner for det der jævla skiltet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå