Gå til innhold

motor som kutter e36 325

MGR
 Share

Anbefalte innlegg

har problem med motoren, den kutter på 4000rpm ved gasspådrag, men gir jeg halv gass, går den helt opp til sperra..

og den går ugjevnt på tomgang, imellom 400 til 1500rpm.

har vært på verksted og tatt diagnose, der kommer det opp feilkode 201. o2 føler, ledningsnett.

fikk da bedskje om å måle, og utprinta ark i fra autodata om instruksjon. og har målt, og alt stemmer, så da skjønner jeg ingenting, noen som har vært borti det?

en annen ting som var galt, motortempen de fikk opp på diagnose utstyret var på 90 grader, men i bilen viste den ca midt på, det var visst ca 70 grader, så da var det kjølevesketemp føler som var dårlig..

men skjønner ikke at o2 følern var ødelagt, eller fikk feilmelding på det, og den er i orden:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok motorvask på bilen i sta, og kjørte litt, kjørt tilsammen 2mil ca, da plutselig reagerte den ikke på gassen, gikk et par sekunder, så funket den at, men gikk dødt, så stoppet den, og ville ikke starte med startern, men startet på trill.

samme skjedde noen ganger, men så lot jeg den stå i 10min ca, så gikk det fint, men nå dauet den noen ganger, men bare å trykke inn clutchen, så ruse litt, så gikk den greit, noen ganger som den har gjort før, altså kutte ved 4000, og noen ganger gikk den fryktelig dødt, så andre ganger bare bauler den, og synker til 2000rpm, så er den som før at..

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok motorvask på bilen i sta, og kjørte litt, kjørt tilsammen 2mil ca, da plutselig reagerte den ikke på gassen, gikk et par sekunder, så funket den at, men gikk dødt, så stoppet den, og ville ikke starte med startern, men startet på trill.

samme skjedde noen ganger, men så lot jeg den stå i 10min ca, så gikk det fint, men nå dauet den noen ganger, men bare å trykke inn clutchen, så ruse litt, så gikk den greit, noen ganger som den har gjort før, altså kutte ved 4000, og noen ganger gikk den fryktelig dødt, så andre ganger bare bauler den, og synker til 2000rpm, så er den som før at..

noen tips?

Dette kan virke som feil på bankesensor, uten at jeg har vært borti problemet selv. Har lest flere tråder der folk har hatt lignende symptomer, og denne sensoren har vært synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg hadde samme symtomer på en e46 318is å der var kamsensor og lmm gåen... tipper det er kamsensoren som er lei seg !!!

prøv å koble ut denne kamsensoren, å ta deg en kjøre tur å se om det virker.. da skal den gå i nødmodus, så du får ikke mye turtall.. men du får jo sett om det er føleren som er vond..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg hadde samme symtomer på en e46 318is å der var kamsensor og lmm gåen... tipper det er kamsensoren som er lei seg !!!

prøv å koble ut denne kamsensoren, å ta deg en kjøre tur å se om det virker.. da skal den gå i nødmodus, så du får ikke mye turtall.. men du får jo sett om det er føleren som er vond..

ja, enten kam sensor eller veiv sensor. men før så har det ikke vært sånn at den plutselig dauer ut.. er ikke så fint når man kjører utpå e6'n:P

men det skjer ikke før den blir varm, og ved aktiv kjøring så skjer det ikke, men med en gang man kjører rolig, så dauer den fort, den dauer også viss den står på tomgang litt, turtallet bare daler sagte nedover:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...