Gå til innhold

Feil senkesett -> bruke likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg nytt senkesett av typen "FK High Tec" til bilen min, men da jeg hentet det på posten oppdaget jeg at jeg hadde fått feil sett... Senkesett etter '92 er forskjellig fra senkesett til '91 som jeg har.

Er det noen som vet hva som er forskjellen? Og er det mulig å bruke '92 senkesett på '91 modell likevell?

Skrevet

Ikke overbevist... :-)

På alle nettsteder hvor en kjøper senkesett til biler skiller de mellom E36 4cyl før og etter 08/92! Må da være en grunn for at de gjør det... :-)

Skrevet
Ikke overbevist... :-)

På alle nettsteder hvor en kjøper senkesett til biler skiller de mellom E36 4cyl før og etter 08/92! Må da være en grunn for at de gjør det... :-)

Det er vel på grunn av plassering av leddtaget til stabstaget er det ikke? mener å huske at det var noe med det.

Ta deg en titt og sammenlign nye og gamle dempere, så finner du ok fort ut som det er likt eller ei... :)

Skrevet
Ta deg en titt og sammenlign nye og gamle dempere, så finner du ok fort ut som det er likt eller ei... :)

Lettere hvis noen her inne vet hva som er forskjell, da jeg ikke er noen dreven mekaniker... :)

Skrevet

JA, du kan bruke dette!! Er bare 91 som ikke kan bruke fra 92 og oppover...

Forskjellen er som s.arnesen sier at innfestinga til stabstaget på 91 sitter på demperenn, mens på 92 og oppover sitter den på bærebrua.

Skrevet
Er bare 91 som ikke kan bruke fra 92 og oppover...

Jeg har 91 modell, men har fått levert '92- senkesett, vil det da si at jeg ikke kan bruke dette da...? :?

Skrevet

jepp, med mindre du vil sveise på et fest for stabstaget. men da er det vel greiere å sende det i retur og få et nytt som passer til din bil.

Skrevet

Senkesette ditt, er det bare senkefjærer eller er det komplett sett med dempere og fjærer (coilovere o.l.)

Hvis det bare er senkefjærer du har kjøpt så er det bare å skifte i vei.

Ser i ETK at fjærene er de samme (samme delenr) på "til og med 91 mod" og " fra og med 92 mod".

Om du derimot har kjøpt dempere også så funker det ikke desverre.

Skrevet

Har kjøpt hele pakken med dempere og fjærer... Kjøpte det gjennom Parts&Retards og de skaffer nytt til tirsdagen neste uke.... Litt surt ettersom jeg hadde tenkt å skifte senkesett i helgen, men god service alikevel... :)

Skrevet

Synes jeg skal svare her siden det er jeg som har solgt han settet.

Det er forskjell på fjærbeinene foran om man bestiller justerbart understell til disse bilene.

Der er det forskjell i forhold til 91 og 92 modell, enkelte leverandører slik som Supersport har valgt å ha alle de mulige brakettene på sine sett mens FK har forskjellige sett i forhold til innfestninger etc.

Det Eirik har kjøpt er et suspention kit, altså et senkesett med dempere. Her benytter man seg av de orginale frambena og bytter kun demper og fjærer.

Håper dette er oppklarende for dere... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...