Gå til innhold

Feil senkesett -> bruke likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det Eirik har kjøpt er et suspention kit, altså et senkesett med dempere. Her benytter man seg av de orginale frambena og bytter kun demper og fjærer.

Blir dette riktig? Skal man skifte demper på E36 må man bytte hele fjærbeinet. E34, derimot..

Skrevet

Nei, det er ikke riktig. Man bytter hele fjærbeinet på E36 ja. Det finnes dog andre bilmodeller hvor man skal skru løs demperen, selv om det ser likt ut.

Og til de som tror at ting skal gå fint, hvorfor tror dere alle produsenter av senkesett har et skille mellom 91 og senere? For moro skyld...? :?

Skrevet
Nei, det er ikke riktig. Man bytter hele fjærbeinet på E36 ja. Det finnes dog andre bilmodeller hvor man skal skru løs demperen, selv om det ser likt ut.

Og til de som tror at ting skal gå fint, hvorfor tror dere alle produsenter av senkesett har et skille mellom 91 og senere? For moro skyld...? :?

Ok, men da får han se om de passer. Om disse også har flere innfestninger slik som på de justerbare til Supersport.

Skrevet

E36 har ikke utskiftbar demper sånn som f.eks. e34 har, man skifter hele fjærbenet.

Om du har stabstag-braketten på sette du har mottat så er det jo ikke noe problem.

Det er denne du må se etter; (i den røde ringen)

7pyenw0gm9hcpw0w3smk.jpg

Om den braketten ikke er der på ditt sett så er ikke ombygging til >92 mod stabstag veien å gå, for du må sveise inn nye fester til stabstaget, borre hull i bærebroa, kjøpe en del nye deler osv.

Skrevet

Det siste innlegget her skulle jeg gjerne sett komme litt før...

I god tro om at settene var like startet jeg å demontere den ene demperen fremme. Og da jeg omsider fikk ut demperen etter mye banning og triksing, fant jeg ut at de nye demperene manglet denne braketten som er beskrevet over.

Det går altså IKKE an å bruke senkesett beregnet på -08.92 på modeller før denne datoen, heller ikke for ujusterbare senkesett.....

Så da blir det nok å sende i retur ja.

Skrevet
Det siste innlegget her skulle jeg gjerne sett komme litt før...

I god tro om at settene var like startet jeg å demontere den ene demperen fremme. Og da jeg omsider fikk ut demperen etter mye banning og triksing, fant jeg ut at de nye demperene manglet denne braketten som er beskrevet over.

Det går altså IKKE an å bruke senkesett beregnet på -08.92 på modeller før denne datoen, heller ikke for ujusterbare senkesett..... :stupid:

Så da blir det nok å sende i retur ja.

Det er greit, jeg har et forslag til løsning jeg. Sender deg en PM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...