bobbo91 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 hei har nettopp kjøpt ny bil(førsteganggsbil) møtte bli bmw:D:D men det var desverre noe problemer med den når jeg vrir om tenningen så blir det en klikke lyd å all strømmen forsvinner. tipper det er starteren tekt å ta den ut, men den er så sykt plasser vanskelig å få tak i den.noen ider.??? eller er det andre ting. tipper at det er inslaget eller børstene men er det vanskelig å shifte. er det vanskelig å ta den ut?? Moderatoredit (R Andersen): Jeg endret overskriften din fra stor til liten skrift. Vennligst les reglene for forumet før du poster.
Glennski Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hei og velkommen til forumet Først og fremst må du sjekke om batteriet er i tipp topp stand Husk at batteriet må være så godt som 100% oppladet for at starteren skal kunne svive rundt
bobbo91 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 takk:D:D ja det skall være 100% fult av støm den er slik at du kan starte en gang men rett etter på så starter den ikke.
Glennski Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 takk:D:Dja det skall være 100% fult av støm den er slik at du kan starte en gang men rett etter på så starter den ikke. Om jeg forsto deg rett, så får du startet, men den starter ikke når du prøver andre gang? Eller?
bobbo91 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 ok.. kansje litt dorlig formulert:p men men det er slik at enkelte ganger starter den mens andre ganger slår kun inslaget in. da er det fult med støm men den vill ikke starte. noen ganger går den bare litt rundt
bimmer 3 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ta å puss bateripolene å skru fast polene ordentlig. sitter f.eks ikke minuspolen ordentlig sier det bare klikk å alt blir svart:)
Glennski Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Det var litt enklere Da er det nok innslaget som begynner å bli dårlig Akkurat hvilken rekkefølge man skal begynne i for å ta ut starteren vet jeg ikke. Noen andre?
bimmer 3 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 prøv det med batteriet først. må skru av innsugsmanifolden, da kommer du rett til starteren:)
Superbeetle Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Starteren kan du enten skru ut fra motorrommet ved å demontere innsug etc.. Eller du kan skru den ut under bilen. 3 lange forlengere og muttertrekker så er den ute på noen minutter. Kommer egentlig an på hvilket utstyr du har tilgjengelig. Den sitter med 2 13mm bolter. Husk å koble fra batteriet, da det går direkte strøm til starteren.
bobbo91 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 ja på framsiden sitter den med 2 muttere men på baksiden sitter den i torx skruer. så hvilke skruer og hvordan
Torbjørn H Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Starteren kan du enten skru ut fra motorrommet ved å demontere innsug etc.. Eller du kan skru den ut under bilen. 3 lange forlengere og muttertrekker så er den ute på noen minutter. Kommer egentlig an på hvilket utstyr du har tilgjengelig. Den sitter med 2 13mm bolter. Husk å koble fra batteriet, da det går direkte strøm til starteren. Trenger ikke skru av innsuget, men det er trangt, og du trenger som sagt forlengere. Noen minutter var vel litt optimistisk Superbeetle..
kasper Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Slenger meg med på denne runden der, min 318 e36 har samme problem. Den har til vanlig startet etter et par forsøk men nå bare snurrer og snurrer det. Ser ut som det mangler en bolt i festet nærmest hvis du ser fra motor rommet. Noen som har opplevd dette? haster da bilen er i daglig bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå