Steven Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 For to uker siden kom jeg over et privatsalg av et nytt Rotrexkompressorkit på en amerikansk bruktsalg side på nettet. Dette virka lovende og billig, så jeg kontakta selgeren og spurte om dette var solgt, samt om han sendte til Norge. Fikk som svar at han hadde det enda, og at han kunne sende til norge og at betalingen ville skje med paypal. Han skulle også sende det så fort som mulig og gi meg sporingsnummeret når det var gjort. Han la med paypal mail adressen sin og sa at han skulle ha 835 dollar inkludert frakt. Jeg betalte gjennom paypal og la med detaljert info om hva pakken skulle inneholde osv. Kort tid etter fikk jeg mail fra paypal, samt canada post om at han hadde laget en "electronically shipping label" som printes ut og limes på pakken. Fikk sammen med disse mailene sporingsnummeret på pakken, samt navn og adresse til senderen. Da var det jo egentlig ikke mer å gjøre enn å bare vente på at pakka skulle leveres og komme seg av gårde. Men dagene gikk å det står kun "An order has been electronically submitted " på canada post og "INNHENTET" hos posten på sporingsnummeret. Jeg sendte karen en mail og spurte om han hadde fått sendt pakka, men fikk aldri svar. Så kom da på noe lurt som ville avsløre om dette var lureri eller ikke. Så tok å laget meg en konto på gmail.com. Brukte navnet "Hans Scheyer". Noe jeg bare kom på i farten som kunne ligne på et tysk navn og sendte mail til samme adressa som jeg hadde veksla med og spurte om kompressor kittet var solgt. Mindre enn en time etterpå får jeg svar om at dette har han enda og det kan sendes til Tyskland for 850 dollar! Blir mildt sagt forbanna og begynner reaserch på paypal. Finner utav at jeg må lage en såkalt "item dispute" på paypal som gjør at dem ser over saken og prøver å kontakte selger angående varen han har solgt meg. Det positive er at jeg har all infoen som trengs, altså sporingsnummer, hva pakken skal inneholde, pris osv. registrert inne på paypal, siden han brukte paypal shipping for å lage denne lappen. Her har dere annonsa: http://www.roadfly.com/used-auto-parts/?view=showad&adid=8248&cityid=-1&reported=y Han har til nå brukt 3 forskjellige email adresser, 2 av dem med paypal konto. Har også funnet frem 2 IP adresser som er registrert i mailene som han sender med. Begge fra Vancouver området. Hvilken adresse er det vell kun politit og lignende som får tak i? Eller noen som kan hjelpe her? IP 1: 75.157.207.57 IP 2: 75.157.236.149 Hva tror dere om dette? Har jeg noen kjangs for å få pengene igjen? Oppretta denne saken hos paypal igår og det står at det tar ca 10 dager for dem å se på dette. Noen som har opplevd noe lignende? Vil også advare om at denne karen har flere annonser der inne. "Selger" blant annet E46 M3 kompressor kit, xenon kit, M3 frontfanger, E36 turbokit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Paypal har ikke betalt ut pengene til selger ennå så du er ganske safe her, jeg har handla MYE på ebay og det har hendt et par ganger at jeg ikke har fått varene men da paypal tar tak i saken så kommer pengene i retur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 synd d der men viker jo så han vet hva han holder på med da, men vil tro paypal erstetter til deg uansett og følger opp selgern etter på GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Ååå, dette høres bra ut Har også handla endel på ebay, men aldri blitt svindla før nå. Men håper Paypal ordner opp da! Hadde vært litt fint å funnet ut hvor denne karen bodde også, har litt slekt i Seattle som bare er 2 timer unna. Tatt meg en tur til han om jeg reiser ned og besøker dem en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 pengene står på paypal sin konto en stund, nettop for å forhindre svindel, tror du skal være forsiktig med og oppsøke folk "over there" sjansen er STOR for at du ender opp med X anntall 9 millimeters hull i brystet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 pengene står på paypal sin konto en stund, nettop for å forhindre svindel, tror du skal være forsiktig med og oppsøke folk "over there" sjansen er STOR for at du ender opp med X anntall 9 millimeters hull i brystet Hmm...da tror jeg at den ideen legges på is! Men skal oppdatere dere om hvordan dette ender når jeg får svar hos paypal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Kjipe greier! Hadde også en case på ebay en gang, riktignok småbeløp iforhold til dette, men det løste Paypal uten noe problem. Fikk tilbake alt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Hadde en dispute med paypal en gang, da jeg kjøpte noen felger ifra skottland, og de ble borte i posten. Ikke vet jeg om det var sant, men var det han sa. Og så skrev han feil i epostadressen og manglet et tegn, og jeg fikk aldri pengene. Så jeg åpnet dispute, og kunne da skrive til selger/paypal. Og han skrev inn hvilken adresse han hadde sendt til, og paypal kunne da se at jeg ikke hadde fått pengene igjen, siden de tross alt har tilgang til kontoen min Så da fikk jeg pengene igjen. Så helt håpløst er det ikke. Bare få lagt ved emailene med betalt dato, og datoen du har sendt mail som en annen og at han sa at det ikke var solgt osv, så bør det ordne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå