Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Min M50B25 blokk skal til maskinering i morgen. Stemmer det som PPF sier at med mls/arp og et datasprut kan man hente ut +-400hk og kjøre ganske uproblematisk? Det jeg lurer på er om jeg skal bare plane den og kjøre MLS eller om jeg skal frese spor til pianotråd og gjøre det på den måte. Må vel til med lavkomp stempler da? Frese av org. stempler holder vel ikke noe bedre enn org. stempler og MLS uansett pga. varmen og potensielle hull i stempeltoppa. Får jeg ut 400hk er jeg fonøyd, så legger lista der. En forresten en vanos bunndel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 PPF har jo bremset 400hk+ på flere M50B25, men som backis sa, med såpass effekt lever stemplene på lånt tid. Non-VANOS bunndel er sterkere enn vanos bunndel, så er noe å tenke på der. Frese/dreie av stempler fungerer, men stemplene blir litt svakere. Men pleier såvidt jeg har hørt å være ute med stempelringene at de ryker. Så lenge du får MLS tett, så er vel det det billigste osv. Og er fullt mulig at den tåler oppimot 1.5bar og 400hk. Kommer i mange tilfeller an på hvor vill man er. Og husk mutteren til oljepumpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Hvilken mutter? Tenker du på linksmutteren på drevet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Hvilken mutter? Tenker du på linksmutteren på drevet? Ja. De har en tendens til å løsne. Så det er mange som loctiter/sveiser de fast. løs mutter = null oljetrykk + høyt turtall = motorhavari Bremserens på gjengene på mutter og pumpen, og loctite 638, så kommer det aldri av igjen uten at du vil ha det av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Okei. Visste ikke at det var et problem. Noen som vet hvorfor de løsner? Aldri skjedd på noen av mine M50 som fabrikken sannsynligvis har satt sammen. Sitter jo absolutt ikke hardt heller. Men avfetter og drar til med locktite jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet April 17, 2009 Share Skrevet April 17, 2009 Problemet kommer når man kjører på bane og får høyt turtall over lengre tid, og gjerne spinner rundinger, og at turtallet varierer veldig fort, hopper på turtallsperren osv. M3 som kjører høyt turtall har ofte det problemet. De aller fleste ser aldri problemet, men når man drar bilen til 5-6000 en gang eller to om dagen, så er ikke det noe særlig belastning kontra å kjøre svin på bane, autoslalom osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 17, 2009 Forfatter Share Skrevet April 17, 2009 Da drar jeg til den med locktite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå