Gå til innhold

M50 komp


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Min M50B25 blokk skal til maskinering i morgen.

Stemmer det som PPF sier at med mls/arp og et datasprut kan man hente ut +-400hk og kjøre ganske uproblematisk?

Det jeg lurer på er om jeg skal bare plane den og kjøre MLS eller om jeg skal frese spor til pianotråd og gjøre det på den måte.

Må vel til med lavkomp stempler da? Frese av org. stempler holder vel ikke noe bedre enn org. stempler og MLS uansett pga. varmen og potensielle hull i stempeltoppa.

Får jeg ut 400hk er jeg fonøyd, så legger lista der.

En forresten en vanos bunndel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF har jo bremset 400hk+ på flere M50B25, men som backis sa, med såpass effekt lever stemplene på lånt tid. Non-VANOS bunndel er sterkere enn vanos bunndel, så er noe å tenke på der.

Frese/dreie av stempler fungerer, men stemplene blir litt svakere. Men pleier såvidt jeg har hørt å være ute med stempelringene at de ryker.

Så lenge du får MLS tett, så er vel det det billigste osv. Og er fullt mulig at den tåler oppimot 1.5bar og 400hk. Kommer i mange tilfeller an på hvor vill man er. :wink:

Og husk mutteren til oljepumpen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mutter? Tenker du på linksmutteren på drevet?

Ja. De har en tendens til å løsne. Så det er mange som loctiter/sveiser de fast. løs mutter = null oljetrykk + høyt turtall = motorhavari :wink:

Bremserens på gjengene på mutter og pumpen, og loctite 638, så kommer det aldri av igjen uten at du vil ha det av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet kommer når man kjører på bane og får høyt turtall over lengre tid, og gjerne spinner rundinger, og at turtallet varierer veldig fort, hopper på turtallsperren osv.

M3 som kjører høyt turtall har ofte det problemet.

De aller fleste ser aldri problemet, men når man drar bilen til 5-6000 en gang eller to om dagen, så er ikke det noe særlig belastning kontra å kjøre svin på bane, autoslalom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...