Soilborn Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Har begynt å slipe litt rundt jekk festene for det var en anmerkning på en NAf-test når jeg kjøpte Coupeen. Etter litt sliping ser jeg at det er rustet godt inni der, og det er hull i hjørnet fremme i kanalen. Rundt jekkfestet hadde det også sprukket. Sjekket nettopp hos veng, og der har de kun kanaler til sedan, men passer den biten der på Coupe? Gruer meg til de andre jekkfestene også, litt brunt på alle
h4ns3n Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Hvis dette bare er under kan du jo bare skjære ut hele jekkfestet og sveise på en plate.. Da de hulla kun er til en nytte etter min mening.. Ruste
Soilborn Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Ved en nærmere titt så viser det seg at jekkfeste bak også er rustet som faen. Ser ut som det er trykt opp i bilen nesten. Då da må hele høyresiden byttes/sveises om... Da spørs på venstre da, er så forbanna nå at det er såvidt jeg tør å se etter. Vil tro da det er enklest å bytte hele kanalen, men hvem selger det til Coupe?
Olelink Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Men det er jo ikke noe problem å kjøpe ny orginal kanal fra bmw Kanal med A-stolpe v.s. : 41008209929 Kanal med A-stolpe h.s. : 41008209930 Koed er noe billigere enn GS så sjekk med dem.
320it Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 er det en sånn kjøpstest du hadde fra naf? Hvis det ikke er beskrevet der vil jeg råde deg til å sende en klage til de, jeg fikk lakkert opp halve bilen på deres regning..
Soilborn Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Men det er jo ikke noe problem å kjøpe ny orginal kanal fra bmw Kanal med A-stolpe v.s. : 41008209929 Kanal med A-stolpe h.s. : 41008209930 Koed er noe billigere enn GS så sjekk med dem. Jo, det er et problem. Prisen Koed har kun til sedan ser det ut som, men skal undersøkes nærmere. Det er nevnt i kjøpstesten ja. Som forøvirg ble tatt i september ifjord. Står oppført som: Trenger ikkje omgående utbedring men bør holdes under oppsyn: Rustangrep ved alle jekkfester. Bilen stod jo inne i vinter også, argh... Får vel bite i det sure eplet og få på to nye kanaler da. Venstresiden var ikke så ille, men når rustet allerede er tilstede er det mye som skal til for å holde det unna
Olelink Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Men det er jo ikke noe problem å kjøpe ny orginal kanal fra bmw Kanal med A-stolpe v.s. : 41008209929 Kanal med A-stolpe h.s. : 41008209930 Koed er noe billigere enn GS så sjekk med dem. Jo, det er et problem. Prisen Koed har kun til sedan ser det ut til Selv om du ikke får opp noe på de delenummerene i koed's søkemotor så send dem en mail og få ett pristilbud, for de skaffer alt av orginaldeler.
h4ns3n Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Vil tro da det er enklest å bytte hele kanalen, men hvem selger det til Coupe? Skal du ha det ordentlig og rustfritt så ja, men mer tidkrevende å bytte 2 kanaler enn å skjære ut ett stykke på hvert jekkfeste å sveise på en plate.. Enn å sitte å borre opp alle punktene på falsekanten osv.. Men kommer jo såklart ann på hvor mye rust det er snakk om og om det går på utsiden av kanalen eller ikke da
Soilborn Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Jepp, ska lnok sende KOED en mail tenker jeg! Hmm, jeg er nok ingen kløpper på sveising, så den jobben tar ikke jeg for å si det slik! Skal prøve å få et pristilbud av den lokale lakk-sjappa Har hørt med de før om priser på saker og ting, for å lakke en forskjerm, ta rust i hjulbuer bak og lakke m-tech-kit så ville de ha 9-10k. Det er ingen gal pris synes jeg, de er meget dyktige! Spørs bare på hvor mye ekstra jeg må ut med for å bytte kanalene...
Soilborn Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Bumper denne, da jeg lurer på om noen har tips eller vet om hvor kanaler med jekkfester til E36 coupe selges? Forran kanalen, den lille kanten skjermen festes i, fås denne ny? Den er også rusten på høyre og venstre side, og veldig tynn i tilegg...
Vegard Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Hva mener dere med at dere ikke finner det på koed? Står der.. Koster 2950,- per stykk. Blir 2683,75 med ccn rabatten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå