Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har da bruktimportbil og der er jo alle hefter og manualer på tysk. Det kan være greit med norsk eller engelsk språk, så man faktisk forstår alle finessene og instillingene man kan gjøre med sin egen bil.

Og det er jo sånn da at det finnes et hav av utstyr på min BMW.

Går det an å bestille eller finnes det på nettet?

Skrevet
Norsk får du ikke. Dansk blir det nærmeste :) Men det er jo omtrent det samme som norsk

Jøss, når du kjøper bil i norge så får du ikke norsk manual ?

Skrevet
BMW-forhandler, GS bildeler eller Koed.no kan sikkert skaffe :wink:

Okey, får høre litt rundt da. Dumt jeg ikke spurte når jeg var på GS idag da;p

Skrevet
Norsk får du ikke. Dansk blir det nærmeste :) Men det er jo omtrent det samme som norsk

Stemmer det. Fattern har kjørt nyere bmw de siste 30 årene og det har i hvertfall alltid hvert dansk instruksjonsbok

Skrevet

Stemmer det. Fattern har kjørt nyere bmw de siste 30 årene og det har i hvertfall alltid hvert dansk instruksjonsbok

Sant nok, men det burde jo seriøst vært laget på norsk også. Er ikke bare bilmanualer jeg savner på norsk.

Men ja heller dansk enn svensk. Det er så mange annerledes ord i det språket kontra dansk. Men ofte er det nesten bedre med engelsk.

Fant forresten manualer på nettet også, men det er greit å ha det liggende i bilen synes nå jeg.

Skrevet

Ja, sant det. Norsk er vel for lite marked til at de gidder å bruke penger på og oversette. Noen som vet om det finnes på norsk på de nyeste modellene nå 08/09 modeller?

• 2 weeks later...
Skrevet
Ja, sant det. Norsk er vel for lite marked til at de gidder å bruke penger på og oversette. Noen som vet om det finnes på norsk på de nyeste modellene nå 08/09 modeller?

Det fantes ihvertfall ikke på norsk for min modell, og er temmelig sikker på at det er kun dansk/svensk/engelsk (eller tysk som er typisk for import).

Jeg bestilte en på dansk til 300-400kroner på Bilia (gamle Tronrud Bil)

Greit å ha i bilen når du sitter å holder på der, også har jeg engelsk på pcen her som jeg fant på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...