142express Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg har en 98mod e39 523 som har vært problemfri intill idag. Bilen startet som den skulle imorges når jeg skulle flytte den men når jeg startet senere på dagen så starter den ikke. Det er lite til ingen kompresjon på de forskjellige sylindrene. Min første tank var kamkjede som var røket men etter å ha skrudd av toppdekselet så er dette iorden. Det ser også ut som om kammene står i riktig posisjon. Eneste tanken jeg har er vanosen som er helt på trynet som gjør at innsugskammen står i feil posisjon. Noen som har noen ide?
MotorViagra Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg har en 98mod e39 523 som har vært problemfri intill idag.Bilen startet som den skulle imorges når jeg skulle flytte den men når jeg startet senere på dagen så starter den ikke. Det er lite til ingen kompresjon på de forskjellige sylindrene. Min første tank var kamkjede som var røket men etter å ha skrudd av toppdekselet så er dette iorden. Det ser også ut som om kammene står i riktig posisjon. Eneste tanken jeg har er vanosen som er helt på trynet som gjør at innsugskammen står i feil posisjon. Noen som har noen ide? HAr hatt akkuratt det samme problemet.. det høres ut som det ikke er komprisjon i motoren.. Men, er nok bare rett og slett å ta ut pluggene fordi de er våte. Er mange av denne typen som rett og slett ikke tåler å starte (når den er kald) og bare kjøre 10 meter å skru den av igjen.. dette fører til at manga av disse druker i bensin.. Veit dette høres rart ut, men jeg er 100% sikker på at det er pluggene dine som er våte derfor den ikke starter. Å ja det høres ut som om det ikke er komprisjon da... holdt på rive av meg håret da dette skjedde meg.
TheBirg Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg har hatt et lignende tilfelle med min bil.... Jeg kinna på starter med gassen i bånn til den startet.
Klinz Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 skru ut plugger og ha litt olje i kvar plugghull. sett på plass plugger og start. Stempelringen har "satt" seg fast og tetter ikke.
MotorViagra Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 skru ut plugger og ha litt olje i kvar plugghull. sett på plass plugger og start. Stempelringen har "satt" seg fast og tetter ikke. Før han putter mere nedi der er det vel greit å prøve å tørke pluggene? Har alldri hørt en motor av denne typen det har skjedd at stempelringen har satt seg... det må være på motor med overtykk og mager blanding at den har brent seg... Starter ikke med olje på pluggen i hvertfall...
MotorViagra Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg har hatt et lignende tilfelle med min bil....Jeg kinna på starter med gassen i bånn til den startet. Gjorde dette jeg og... tok ganske lang tid, men kom seg til slutt..
Lars89 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Kinna i sikkert en halvtime til sammen på en bil (dønn lik) e fikk inn på jobben. De andre på verkstedet snakka noe om ventilheng. Noe i det?
Rogern Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg har 2 biler med m52 og har skjedd på begge. Hvis jeg går ut for å starte bilen,flytte den 10 meter for å stoppe den igjen bør jeg ha godt batteri for å starte den igjen.. Skjer helst når det er surt i været. Den starter til slutt når du har kjima nok.
Klinz Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Dei gangen eg har vore borti de. og de begynner og bli ein del no. har de alltid hjelpt med ein skvett olje i plugg hulla...
142express Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Hei. Takk for svar men jeg trur det er mere alvorlig en det som har vært antydet her. Lyden i motoren er helt annerledes enn normalt når jeg kinner på starteren enn den har vært tidligere. Det virker som,ut ifra lyden at det er komp på en sylinder, noe som stemmer med målingene under. Sylinder 1 ca 4bar i komp sylinder 2 ca 8bar i komp sylinder 3 ca 3bar i komp. Jeg gadd ikke å måle på flere sylindere etter dette fordi det var jo klart at det var no alvorlig feil. Pluggene var våte og kølsvarte når jeg tok dem opp så det er klart at den får bensin og det mye. Det har jeg forsåvidt sett på bensinforbruket. Jeg skal prøve igjen idag og kinne lenger på starteren og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå