Gå til innhold

Photoshoot av sommerbilen, 84 E24 635csi


 Share

Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått tatt ut sommerbilen ut av garasjen. Kjøpte den før vinteren, og rakk bare å kjøre på den noen få mil før den måtte settes inn før vinteren. Er en 84 635csi m-tech utgave gått kun 200.000km (rundet 200 nå når jeg begynte å kjøre den). Den har blitt pusset opp av forrige eier, hvor han byttet fremskjermer, kanaler og lakkert opp igjen bilen i fjor. Var igjen den siste finishen med å pusse opp motorrommet og litt sånne små detaljer. Verste av alt, er at bilen er helt rustfri, til og med under bilen. Har gjort litt små oppgraderinger på den i vinter:

- Farget opp igjen skinninteriøret

- Nye pansermatter

- Ny isolasjon inn mot torpedoveggen (denne var ikke lett å få på!)

- Ny tjæretape på ledninger i motorrommet

- Nye gummihetter på kontakter i motorrommet

- Nye belger

- Nye radiatorslanger

- Lakkert opp igjen støtlistene rundt bilen

- Montert ny elektrisk antenne (den gamle funka ikke)

- Nye sorte høyttalerdeksler (de gamle var sølv grå pioneer deksler)

- Ny m-tech girkule

- Ny m-tech girbelg

- Ny sentralenhet (den gamle funka ikke som gjorde at kjørecomputer ikke fungerte)

- Nye brukte el-vindu knapper rundt det hele (disse er det lys i, mens det var det ikke på de gamle. Dette kom ikke før i 87)

- Tatt vekk askebeger foran og satt inn en sånn oppevaringsboks istedet (original som kan bestilles)

- Har kjøpt inn ny giroverføring, fordi er litt slark i den, men har ikke rukket å bytte den enda, så det blir i sommer en gang tenker jeg.

DSC_0137.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0136.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0141.jpg

DSC_0142.jpg

DSC_0143.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0148.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0153.jpg

DSC_0155.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0159.jpg

DSC_0162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer :)

Problemet med å ha en sånn bil, er at jeg tør ikke å kjøre den hvis jeg foreksempel skal på kino eller være borte fra den i mer enn 30min. Er redd for at noen plutselig tar nøkkelen og riper opp hele siden... Det er marerittet mitt :?

Men bilen er en drøm å kjøre. Utrolig fin motorlyd og skikkelig sportslige egenskaper på den. Er jo selfølgelig litt mer vindstøy enn på nyere biler, men det er sånn det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. nydelig bil ! E24 er min drømmebil!

noen som har i huet hvilket tidsrom E24 ble bygget i? og når eventuelle facelifter o.l kom?

har spekulert lenge på å kjøpe meg et oppussingsprosjekt av E24, men vet for øyeblikket litt lite om denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første modellen var en 77 modell, men de første ble da laget i slutten av 76. Produksjonen stoppet i 89. Så de ble laget noe sinnsykt lenge. Faceliften kom i 83, og bilen ble da utrolig mye forbedret. Understellet før 83 kom fra E12, mens etter 83 brukte de understell fra E28. Det var også da BMW tok over produksjonen av bilen, istedet for at Karman produserte de. Kvaliteten ble da langt bedre, og det ble mye bedre rustbeskyttelse. Interiøret ble forandret (nytt instrument, midtkonsoll og endel småting), og den fikk en litt annen bakpart + fronten ble noe forandret. Den fikk også "ny" motor i forbindelse med faceliften, samt ny motorstyring (DME2) og abs ble standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...