BMW89 Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 hei jeg sliter, jeg skal koble opp en ny motor men så finne jeg ikke ut hva som skal hvor. spørsmål 1 jeg finner ikke kontakten til tongangs regulatoren ? er det den som kommer ut sammen med kontakten til lim ? hvis jeg setter i den så kommer det en dure lyd fra regulatoren når jeg skrur på teningen spørsmål 2 jeg har den lille diagnose kontakten som dere ser på bilde og bilen min er en 86 model prefacelift, men jeg har et annet ledningsnett med den store hvem hører til bilen min den store eller den lille ? spørsmål 3 hvordan finner jeg ut om jeg har prefacelift motor eller facelift motor ? trur jeg har trigger hjul framme men det er det vel på begge. spørsmål 4 har to ledninger med kontakt på som kommer fra girkassa eller rundt der må disse vere koblet til for at motoren skal gå ? se bilde spørsmål 5 har ikke gnist på plugg går det an og måle på coilen for og finne ut om den får tensignal når jeg målte på coilen på de to skruene som kommer ut av den fikk jeg 12v mellom gjord konstant med teningen på.
BMW89 Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 må jeg ha hjernen som tilhører motoren eller lednings nette ?
Beta Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 du skal bruke ledningsnettet med den lille diagnose kontakten. De følerne som kommer ut av kassa er tennings triggere. Om du ikke har de koblet på vil du ikke få start eller gnist på pluggene..
BMW89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 tusen takk da er jeg litt nermere. men må jeg ikke ha en kontakt på tonggangs regulatoren for og få gnist ? og hvilke nr må jeg ha på hjernen ? jeg har lest litt og funnet ut at det kansje er en facelift motor siden det sitter et slags trigger hjul fremme kan ta bilder at det og hjernen og legge inn her
Tsbusa Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Nei, tomgangsregulatoren må ikke ha kontakten på seg for at du skal kunne få start, men trigger føleren og følerne på kassa til svinghjulet må være påkoplet. Jeg har 86mod 325i, og den har føler forran og 2 følere på kassen.
BMW89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 tusen takk fant ut at det ikke var facelift likevel. hmm skal prøve med ny hjerne kan være det som er feilen.
BMW89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 fant ut hva som var feil motoren er en facelift som er bygd om til prefacelift motor styring men den idioten som gjorde dette glemte og bytte svinghul. der trigeren til prefacelift motor styringe sitter.
Beta Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Stusset litt på denne, du har føleren på pluggledningen som er fra facelift, men diagnosestikket som er fra prefacelift og kassa/bilen som er fra prefacelift..
Bmw_325i_ Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 han som har satt inn motorn der er passe fjern kunne ikke skjønne detta når jeg så på bilen din i går, for jeg kobla om de ledningene som var feil. brukte styring og lmm som jeg visste funka, samt at alt var koblet riktig. men så var det feil svinghjul gitt.. hehe. du får si ifra når du skal skru så kan jeg sikkert ta turen vettu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå