EirikL Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ligner litt på problemet jeg har fått med min. Nå har vi to forskjellige motorer, men min blir varm hvis jeg står i kø eller kjører med belastning (kraftig motbakke, etc) og der er det viskosekoblingen som begynner å bli dårlig.
zHk Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Ja, men viften din går vel når du står på tomgang? min har kun starta 3x når motoren er gått over midten på temp måleren.. hehe
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 zHk, tror du forveksler AC viften med kjøleviften for motor..
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Som nevnt tidlegare, dersom dette skjedde like etter service (og den trur eg omfattar skifte av kjølevæske) vil eg tru dei kanskje ikkje har fått ut all lufta....
zHk Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 forklar så jeg skjønner hva du mener da Fliid.. Jeg hadde jo spørsmålstegn bak Hehe.. jeg kan jo nada..
Fliid Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Aha. Viften du ser nede i motorrommet er viften til motor. Viften du ser mellom bmw nyrene, det er AC viften. Får inntrykk av at det blir sagt at den "slår inn" . AC viften gjør dette, men viskose viften "slår " ikke akkurat inn.. Hvis du står på tomgang en stund. Gir ett godt trykk på gasspedalen. Så hører du at det er en vifte som går i takt med motoren. Da fungerer den som den sakl. Men har ikke verkstedet gjort jobben sin å luftet den ordentlig, så klarer ikke viskose og gjøre jobben sin heller. Om det er lite luft i anlegget, så kan du være heldig at det drar seg igjennom av seg selv. Da fungerer plutselig alt normalt. Men vannnivå har sunket. Streken som vannnivå skal ligge ved er ved 20 grader på vannet. Så om det går under den streken på kalde dager, så er det slik det skal være. Når bilen er i gang og god å varm, så er vannnivå betraktelig høyere enn ved kald. Høres ut som verkstedet ikke har gjort jobben sin. Jeg hadde brukt ett annet neste gang.
zHk Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Takker for svar, Fliid Skjønner litt mer nu.. I fjor sommer husker jeg at jeg hørte den viften som går i takt med motoren, men når jeg står i kø nå + står litt på tomgang i varmen hører jeg ikke denne i det hele tatt..? Men, jeg lurer fortsatt på om jeg kan ha på AC? Lurer litt på hvorfor det kan gjøre at den beveger seg over midten. Skal ta en telefon til verkstedet, da de byttet kjøleveske osv å har garantert glemt og lufte systemet ordentlig, noe jeg blir litt irritert av når man betaler maange tusen kr. Skal sjekke vannnivå før jeg drar fra jobb og når jeg kommer hjem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå