zHk Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Hei! Har tatt "Vår Shine" i dag.. Så skulle jeg ut og kjøre å knipse noen bilder.. Sto vel og merke med motoren på i ca 15-20 min.. Også skulle vi sette oss inn igjen å kjøre hjem. Men da begynte vifta og gå, også gikk temp måleren oppover men ikke på rødt.. Stoppa bilen, venta litt.. kjørte hjem uten problemer.. Var dette noe farlig? Bilen var på service på fredag så kan da ikke være noe med kjøling ellerno.? J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Eg nesten 100% sikker på at det ikke er noe farlig Du kan jo bare holde et øye med måleren.. Skal jo ikke gå langt mot rødt og vertfall ikke på rødt Så lenge den vipper litt over midten er det ikke noe problem Så lenge termostaten er i orden og vifta går så er det god kjøling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 Ok, begynte bare å lure litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Charles Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Sjekka vann nivået ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 På vei hjem fra Oslo igår skjedde det igjen. Bortsett fra at den gikk på rød. Kjørte av når jeg så den bevegde seg oppover. Hørte dessuten også vifta. Så når jeg svingte inn på JET furuset så var den på rød. Tok opp panseret for og sjekke vann nivået, det var akuratt der det var for 1 uke siden (Netopp vært på service II) Hva skjer a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Sørg for og luft systemet skikkelig. Når motoren blir ordentlig kald så tar du av lokket på expansjonstanken din og starter motoren. Titt ned i tanken samtidig som du holder litt turtall på motoren. Ser du godt at det spyler en tynn vannstråle nedi der da, så er i hertfall vannpumpen med i det minste. Men funker ikke lufting, så ville jeg sjekket ut skovlehjulet på pumpen og muligens byttet termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Høres ut som du sliter med luft i systemet. Hva servicene dine innebærer vet jeg ikke, men funderer på om verkstedet har gjort en glipp. Da kjølevanns bytte virker for meg logisk på en service. Varierer selvfølgelig av størrelses ordenen servicen er på. Noe jeg kan for lite om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 Har lest endel nå. Lurer litt på viskosekoblingen. Men skal prøve og få byttet termostaten da dette er det billigste. Men litt merkelig at det har kun skjedd når jeg har hatt på AC? Har kjørt bilen noen dager nå uten, å da har det ikke skjedd noenting? Eller er det bare random... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 ..bump.. ingen? Har kjørt bilen i hele kveld uten problemer.. stått endel på tomgang også.. ikke noe prob :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Hvis du hører at vifta går så er vel viskosekoblinga i orden vil jeg tro... Har du sett ned i radiatoren for å se om det kommer en fin stråle med vann der når du starter bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 10, 2009 Share Skrevet Mai 10, 2009 E39 har viskosekobling og ikke el-vifte. Kan det være at du hører vifta på AC kondesenseren og ikke kjølevifta? Se på radiatorvifta når motoren er god og varm, snurrer den så tar du en avis f. eks og prøver å holde den igjen. Det skal du ikke klare. Går det lett, er den utslitt. Du bør egentlig ikke få temp problemer under kjøring hvis den er slitt, for den er mer for tomgang. Ring verkstedet og spør om de skiftet frostvæske. Jeg mistenker at de ikke har fått luftet den helt 100% siden du opplever dette etter servicen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2009 Takker for svar! Det som er litt merkelig er at eneste gangene jeg har hørt vifta er når nåla beveger seg over vanlig driftstemperatur. Når jeg kjører og har stått på tomgang en liten stund så går den ikke i det hele tatt? De gangene den er blitt varm har jeg hatt på AC vel og merke. Hørte litt med BMW Stenshagen Lillestrøm der jeg hadde service, men de ville jo selvfølgelig ha bilen inn for og bytte alt som var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Jo, når motoren er varm og går på tomgang skal den snurre for fullt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2009 Såååeh, om den ikke går på tomgang når motoren er varm, hva er greia da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Tok bilen til jobb idag, kjørte hjem i kø i varmen UTEN ac.. den var helt fin hele veien.. så når jeg kom hjem sto jeg litt på tomgang, viften foran gikk ikke.. men den var jo helt fin, så.. er det virkelig ac som fucker opp? eller ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå