Gå til innhold

Synes draget i min E46 320D er blitt dårliger...?


Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...
Skrevet

Min erfaring er at det er noen svake punkter som gradvis kan gi dårligere trekkraft i motor.

Insugmanifold kokser igjen og bør renses. Egr/agr ventilen gjørr det samme. I tilegg er det flere sensorer som også kan begynne å gi feil signaler til styresentrlen slik at det ikke blir optimal drivstoffinsprøytning. En trykkføler sitter i bakkant av insugningmanifold, svikter den blir den lat på lavt turtall. En føler styrer EGR ventilen, den kan også medføre at dette systemet virker dårlig og med tap av trekkraft. I tillegg kan det være luftmassemåleren.

Det kan være lurt å sjekke ut slike ting før mer drastiske grep. Filter skal normalt ikke skape problemer så lenge disse er skiftet som et ledd normalt vedlikehold.

Skrevet

Jeg skal levere min inn den 11. Juni for å kjøre diagnostikk for akkurat samme grunn, men min er 6mnd gammel, og lagger litt ved jevn pådrag... Anbefaler deg å gjøre det samme, så sitter du igjen med mer info før du bestemmer deg for tiltak.

Skrevet

Takk for svarene.. Har diagnose Odb2 boks hjemme. Men sist jeg prøvde den, fikk jeg ikke lest av? hvilket steg skal tenningen stå på?? Noen som vet det?

Skrevet
Min erfaring er at det er noen svake punkter som gradvis kan gi dårligere trekkraft i motor.

Insugmanifold kokser igjen og bør renses. Egr/agr ventilen gjørr det samme. I tilegg er det flere sensorer som også kan begynne å gi feil signaler til styresentrlen slik at det ikke blir optimal drivstoffinsprøytning. En trykkføler sitter i bakkant av insugningmanifold, svikter den blir den lat på lavt turtall. En føler styrer EGR ventilen, den kan også medføre at dette systemet virker dårlig og med tap av trekkraft. I tillegg kan det være luftmassemåleren.

Det kan være lurt å sjekke ut slike ting før mer drastiske grep. Filter skal normalt ikke skape problemer så lenge disse er skiftet som et ledd normalt vedlikehold.

EGR ventilen, Hvor sitter denne??

Skrevet

EGR-ventilen sitter framme i toppen av motoren på høgre side når du ser inn i motorrommet. Du ser den når du tar av motordekselet som en lys klump med vakuumklokke på. Ta av frontdekselet også. Da ser du at inn på EGR-ventilen går det et ca OD 70mm gummirør.

Skrevet
EGR-ventilen sitter framme i toppen av motoren på høgre side når du ser inn i motorrommet. Du ser den når du tar av motordekselet som en lys klump med vakuumklokke på. Ta av frontdekselet også. Da ser du at inn på EGR-ventilen går det et ca OD 70mm gummirør.

Ok.. får sjekke den etterpå da. Men, hvordan sjekke om denne er OK eller ikke da? :P

Skrevet

Sliter også med å lese av feilkoder på bilen.. Bruker en Geniscan GS300. Men etter ca. 1 min med søking, får jeg opp "link error". Skal jeg endre på tenningen samtidig som den søker? :S

Skrevet

tenning skal stå på nr2.

For dere som sliter med dårlig drag. en veldi enkel test.

Vist dere finner en bratt motbake. kjør i 30 på 3giret så gi full gass å man begynner å nærm seg 2000rpm så skal du skjen en puff i bilen at den ville drag meir. vist ikke den gjør det så er det 90% at det er LMM som er defekt. og mange tilfeldigheter så får du ikke feil melding på LMM men man må mål den underkjøring at den regulerer seg etter meir luft den får inn.. men da må man ha OBD2

Men dere kan også prøv å koble av ledning til til LMM måleren. vist den går bedre da så er det 100% sikkert på at den er defekt. da går selve motoren i nødprogram.

Skrevet
hadde samme problem i min. Bytte av Ladetrykks regulator Gjore at bilen ble mye friskere :)

Så vil ambefale det.

stor forskjeld i mellom M47 og M47N av styring av motor

Ladetrykk regulatoren kommer opp som en feil kode vist det er feil på den.

Skrevet
EGR-ventilen sitter framme i toppen av motoren på høgre side når du ser inn i motorrommet. Du ser den når du tar av motordekselet som en lys klump med vakuumklokke på. Ta av frontdekselet også. Da ser du at inn på EGR-ventilen går det et ca OD 70mm gummirør.

Da har jeg rensket EGR ventilen for mye olje og sot. Men bilen drar fortsatt ikke mye bedre..

Får heller ikke diagnoseutstyret til å fungere :(:x

Kommer litt ut i søkingen, så kommer error... :S

Noen nær Trondheim som kan hjelpe kanskje? :)

Skrevet

hva skjer om jeg tar av LMM? Motoren går i nødmodus ja? Og om LMM er ok, så vil motoren gå tilbake til normalmodus automatisk når jeg setter den inn igjen? Hvis ikke, hva må jeg gjøre da??

  • 4 weeks later...
Skrevet

Har tatt diagnose med Carsoft. Fikk opp to typer feilmeldinger:

1) 4530 Charge pressure positioner - Regulation: deviation, pressure too low

2) 4212/-22/-32 Cylinder 1/2/3: activation interrupted.

Noen som kan tolke disse meldingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...