snowshit Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Noen som har god erfaring med en motorolje ? e ute etter skikkeli kvalitets olje m50 325i !
Nils Jørgen Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Bare sommerbruk eller? Kjørte min på 20w50 Valvoline i fjord sommer,den ble litt i tykkeste laget. Valvoline synpower er en bra olje som jeg bruker mye. Jo mindre spredning fra første til andre tall er bedre på sommerstid. Har med bankefastheten på oljen. 10w40 evt 10w50 fullsynt er bra sommerolje til M50. Olje er nesten smak og behag så du kommer nok til å høre mange forslag....
Breitling Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Jeg kjører Statoil Lazrway fullsynt 5-40 hele året. Fungerer ypperlig på min M50B25
OLEZZ Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Er ikke så nøye hva du velger, bare det er av skikkelig merke. Personlig har jeg alltid gått for castrol som bmw blir levert med. 10w40 eller 10w50 er fint ja.
Jan Tore Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Bestilte nettopp 2 flasker av denne: Castrol GTX Prof.A3 15W-40 4L (High mileage) Funker den bra eller?
kidneb Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 I følge gs bildeler sine lister er det Castrol SLX Prof. Powerflow 0W-30 du skal bruke på bilen din. Det var denne olja Bavaria Autozentrum brukte på min bil når jeg hadde den der på service
snowshit Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 Goode greier, eg får ta elle melle mllom noen av de? men noen som har har om en olje som heter pro-long?
E36Cab1 Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Bare sommerbruk eller?Kjørte min på 20w50 Valvoline i fjord sommer,den ble litt i tykkeste laget. Valvoline synpower er en bra olje som jeg bruker mye. Jo mindre spredning fra første til andre tall er bedre på sommerstid. Har med bankefastheten på oljen. 10w40 evt 10w50 fullsynt er bra sommerolje til M50. Olje er nesten smak og behag så du kommer nok til å høre mange forslag.... Bankefasthet?!? Det står for viskositeten til oljen ved kald&varm temperatur,målt ved tiden det tar oljen å renne igjennom en gitt åpning.
stroker Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Vil du ha kvalitetsolje til bra pris, så ta kontakt på PM Jeg skaffer Royal Purple Oil til meget bra priser Om du er skeptisk, bare google litt så ser du at RP er premiumolje som benyttes av seriøse motorbyggere og innen motorsport. Flere her på bimmers som har kjøpt av meg, de er strålende fornøyd
Nils Jørgen Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Bare sommerbruk eller?Kjørte min på 20w50 Valvoline i fjord sommer,den ble litt i tykkeste laget. Valvoline synpower er en bra olje som jeg bruker mye. Jo mindre spredning fra første til andre tall er bedre på sommerstid. Har med bankefastheten på oljen. 10w40 evt 10w50 fullsynt er bra sommerolje til M50. Olje er nesten smak og behag så du kommer nok til å høre mange forslag.... Bankefasthet?!? Det står for viskositeten til oljen ved kald&varm temperatur,målt ved tiden det tar oljen å renne igjennom en gitt åpning. Ja det skjønner vel de fleste! Men en olje med mindre spredning fra første til andre tall har høyere bankefasthet etter hva jeg har lest tidligere. F.eks 0w40 og 15w40,første skiller det 40 andre 25. 15w40 har da høyere bankefasthet og tåler høyere belastning over tid. Sikkert ikke ordrett,men mener det ikke er så langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå