Gå til innhold

Gåen veivakselsensor, e39???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste måneder hatt et problem med at bilen noen ganger stopper. Når jeg kjører er det bare som et lite rykk i bilen, (starter på gear med en gang) eller at den kunne stoppe på tomgang. Ingen startproblemer.

I dag da jeg skulle starte bilen gikk den først jævlig dårlig, som på 3-4 sylindre, i 10 sekunder før den stoppet. Etterpå fikk jeg ikke start på bilen i det hele tatt. :cry:

Har sett at veivakselsensor har vært diskutert ved lignende problemer her inne. Kamakselsensor ble skiftet i oktober, og problemene begynte noen uker etter dette. Er det noen som har formeninger om veivsensoren er problemet, eller om det kan være andre ting som er mer sansynlig feil??

Greit å ha litt kunskaper om problemet før jeg ringer verkstedet :)

Skrevet

Jepp, har verkstedsavtale for diagnose på fredag :)

Har fått et lite tips om eksoskamaksel føler også.

Den som lever får se :)

Skrevet

Fikk bilen igjen i går. Kamakselsensor var gåen. Dette slapp jeg å betale for siden jeg byttet den i oktober.

Men!

Etter en halvtimes kjøring kom det et par nøkk i bilen igjen. Nå begynner det å iritere litt. Mener også at det var en nesten umerkelig småjokking på bilen inimellom :shock:

Noen som har forslag på hva det kan være?

Skrevet

de er to kamaksel sensorer! ein på innsug side og ein på eksos side. bytt begge to når du bytter. lett og bli lurt kim av dei som er synderen!!

Skrevet

Har snakket med verkstedet igjen i dag. Min bil har ikke to kamakselsensorer. Dette sjekket de da den var inne. Andre forslag :)

Skrevet

Forstod det slik at verkstedet var fullt klar over at det kunne være to sensorer, og at de sjekket dette.

Skrevet

Er bilen før 99", så er det bare sensor på ene kammen. 2 sensorer kom med dobbel vanos på M52BXXTU i 1999.

Altså en på hver kam.

Skrevet

Opplever selv også at de siste 5% ofte slår til :)

Og spørsmålet var: Er det andre ting en kamakselsensor som kan forårsake symtomer som beskrevet i begynnelsen av denne tråden?

...eller bump på godt norsk :)

Skrevet

Jeg hadde samme som deg.... i mitt tilfelle var katten og blitt tett. Og ja, jeg har byttet samme kam sensoren to ganger på under en uke... men no fungerer den da. Fult mulig å få en ny som er defekt. (bilen min er 97)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...