BRIO Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Har de siste måneder hatt et problem med at bilen noen ganger stopper. Når jeg kjører er det bare som et lite rykk i bilen, (starter på gear med en gang) eller at den kunne stoppe på tomgang. Ingen startproblemer. I dag da jeg skulle starte bilen gikk den først jævlig dårlig, som på 3-4 sylindre, i 10 sekunder før den stoppet. Etterpå fikk jeg ikke start på bilen i det hele tatt. Har sett at veivakselsensor har vært diskutert ved lignende problemer her inne. Kamakselsensor ble skiftet i oktober, og problemene begynte noen uker etter dette. Er det noen som har formeninger om veivsensoren er problemet, eller om det kan være andre ting som er mer sansynlig feil?? Greit å ha litt kunskaper om problemet før jeg ringer verkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Er en av de defekte,blir det ofte problem pga motorstyringa må synkronisere tenning og innsprut kun ved hjelp av den ene. Diagnose er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 21, 2009 Forfatter Share Skrevet April 21, 2009 Jepp, har verkstedsavtale for diagnose på fredag Har fått et lite tips om eksoskamaksel føler også. Den som lever får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Fikk bilen igjen i går. Kamakselsensor var gåen. Dette slapp jeg å betale for siden jeg byttet den i oktober. Men! Etter en halvtimes kjøring kom det et par nøkk i bilen igjen. Nå begynner det å iritere litt. Mener også at det var en nesten umerkelig småjokking på bilen inimellom Noen som har forslag på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 de er to kamaksel sensorer! ein på innsug side og ein på eksos side. bytt begge to når du bytter. lett og bli lurt kim av dei som er synderen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 Har snakket med verkstedet igjen i dag. Min bil har ikke to kamakselsensorer. Dette sjekket de da den var inne. Andre forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 den eine er ikke lett og sjå. den på eksos siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 Forstod det slik at verkstedet var fullt klar over at det kunne være to sensorer, og at de sjekket dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 oki! Er 95% sikker på at du har ein på kvar side! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Er bilen før 99", så er det bare sensor på ene kammen. 2 sensorer kom med dobbel vanos på M52BXXTU i 1999. Altså en på hver kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 97 mod. jeg har. Der er forklaringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 da slo dei 5% til da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Opplever selv også at de siste 5% ofte slår til Og spørsmålet var: Er det andre ting en kamakselsensor som kan forårsake symtomer som beskrevet i begynnelsen av denne tråden? ...eller bump på godt norsk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Jeg hadde samme som deg.... i mitt tilfelle var katten og blitt tett. Og ja, jeg har byttet samme kam sensoren to ganger på under en uke... men no fungerer den da. Fult mulig å få en ny som er defekt. (bilen min er 97) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2009 Måtte du bytte katalysator da, eller? 97mod jeg har også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå