Gå til innhold

Gåen veivakselsensor, e39???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, da har jeg fått bilen igjen. Det viste seg at også veivakselsensoren var gåen. Altså som jeg lurte på i topic :)

Litt frem og tilbake for å finne ut av dette, men det er deilig å ha en bil uten nykker igjen :D

• 4 years later...
Skrevet

har selv omtrent det samme problemet at bilen lugger til og kan gå være litt "svak" motorkraft iforhold til hva det burde være lugga din til mens omdreining speedometeret gikk ned og opp igjen når det nykka til? 

er på en bmw 320 94 modell hjalp det og bytte kam/veiv sensor bare? lurer på om dette er problemet mitt også..  vet ikke helt  stopper også sånn plutselig etter gass, rundt der den henger seg opp og..  bestillt ny veiv sensor vertfall og diagnose utstyr

Skrevet

Åh. Dette har jeg glemt hvordan det var. Diagnose er nok veien å gå. Mener å ha lest at veivsensorfeil kan skjule feil på kamsensor... eller var det omvendt? :) Ikke sikkert du da får det opp på diagnose.

Skrevet

Åh. Dette har jeg glemt hvordan det var. Diagnose er nok veien å gå. Mener å ha lest at veivsensorfeil kan skjule feil på kamsensor... eller var det omvendt? :) Ikke sikkert du da får det opp på diagnose.

bare å mest sannsynelig bytte begge 2 da? kan de være feilene til det som skjer der? og at den kan nykke til av og til? 

Skrevet

Kam og veivsensor gir samme feilmelding om hverandre. Eller man kan få veisensorfeil selv om det er kamsensor som er gåen og vice versa.

Det er derfor litt vanskelig å vite hvilken som er gåen.

Skrevet

Kam og veivsensor gir samme feilmelding om hverandre. Eller man kan få veisensorfeil selv om det er kamsensor som er gåen og vice versa.

Det er derfor litt vanskelig å vite hvilken som er gåen.

Skriver under på dette.

Fikk opp feilkoder på kamaksel innsug og eksosside. Bytta begge sensorene i dag og det gikk 1 kjøretur så var det påan igjen med dårlig drag i bilen. Får opp de samme feilkodene enda begge sensorene er byttet. Heldigvis fikk jeg tak i disse to til en rimelig sum, for de ligger vel på over 1000,- kr pr stk orginalt om jeg ikke husker feil.

Blir å bytte veivakselsensor så snart jeg får tak i. Da tenker jeg det blir sving på sakerne :D

Skrevet

Andre har hatt problemer med uorginale sensorer før. Regner med det er det du har fått tak i billig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...