Olaf Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei prøver å skaffe meg et bra turbokitt til en 525 24v. Noen som vet Hvor det går an å få tak i sånt. kansje noen hjemmesider??. å hvor mye turbo trykk tåler en m50 motor ca? hørt noe om at de tåler 1 bar uten problemer stemmer dette?
Jan Tore Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Ebay.com, a-dekk.no har jo såkalte kinakit som tåler ca 350hk. En m50 tåler ca det samme. Alt etter hvor god teknisk stand den er i.
S.Arnesen Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 hørt noe om at de tåler 1 bar uten problemer stemmer dette? Høres tvilsomt ut at en orginal m50 motor skal tåle 1 bar, så sant det er ett holdbart oppsett du er ute etter 0.5 bar er nok kurant og stabilt ladetrykk. Det er uansett store sjangser for at noe sier takk for seg uansett, da m50 motoren ikke er konstruert for pustehjelp i det hele tatt...
Turbo-Tommy Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Er mange som kjører 1bar+ på M50B25 motorer. Enkelte som har vært oppe i 1.3+ også uten problemer, man må bare ha nok bensin og trekke tenning. Problemet ditt er at du skal kjøre med en liten kinaturbo, som da vil få mye mottrykk i eksosen, noe som øker faren for tenningsbank betraktelig. Jeg skal opp i 1bar på min hvertfall, dog med hjelp av en liten dæsj E85 som "oktanbooster" for sikkerhets skyld. S.Arnesen: M50 motorer er ikke konstruert for pustehjelp, men de tåler det ganske godt. Verre med M-motorene som har mye lengre slag, og er i prinsippet "race" trimmede sugemotorer. Så lenge man holder tenningsbanken vekke, så kan man lade ganske mye. Har bl.a vært ladet 2bar på 9.4:1(m50B25NV har 10:1), på bf98 og 600hk+.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå