Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen bremse kaliptere fra en gammel 7 serie??

Må være av typen Brembo og være 4 stempla.

Står på E38 728-730 og noen 740ier.

Pm, her eller ring: 90141919.

Skrevet

Hei. Jeg har slike calipere til salgs for 3.000 kr + frakt.

Du har sikkert fått med deg at med disse caliperne kan man få bremser opp til E46 CSL med 345/28 mm skiver. Ellers passer vanlige E46 M3 og E36 M3 skiver også med riktige braketter.

Er først hjemme i begynnelsen av mai.

Eirik.

Skrevet

Hvordan stand er disse da?? Kan kjøpe D2 kitt for 4000,- her inne med skiver.

Så var litt stiv pris syns jeg Erik.

Noe vi kan bytte med?? Feks mørk grønne skinn seter til E39?

520 E39 motor, uten el og div, godt 230km. Kan få med gir kassen.

Eller noe annet??

Skrevet

Jeg kjenner ikke til disse kit'ene, men de er vel uten godkjenning regner jeg med. Brembo caliperne er original BMW del. De er i bra stand. Ingenting som må gjøres med dem. Ca 5-6 mm igjen av klossene.

Angående pris, så er M 3 bremser bl.a blitt solgt veldig billig her på forumet i det siste. Mye billigere enn i Tyskland. Det gjør at mange forventer alltid veldig lave priser. Har selv betalt ca 3.000 kr for disse caliperne.

E30 spesialistfirmaene www.e30.de og www.300mm.de bruker Brembo caliperne på sine beste tuningsett til E30. Der tar de ca 6.000 kr for brukte calipere som blir testet og rengjort og etter ønske lakkert på ny. For helt nye calipere betaler en ca 13.000 kr. Da synes jeg at 3.000 kr for mine brukte ikke er så dyrt.

Jeg kommer for øyeblikket ikke på noe jeg kan bytte med.

Et vesentlig moment er jo at en får godkjent bremsene med Brembo calipere. Gjennom 300mm.de kan de brukes med 312/25 mm 4 hulls skiver for 17" felger og 325 eller 345/28 mm E46 M3 skiver og minst 18" felger.

Du får se om du finner slike calipere. Det flommer ikke akkurat over av E38 delebiler. Men kanskje er du heldig og finner noen rimeligere. Jeg går kanskje ned litt i pris senere hvis jeg ikke får solgt caliperne.

Eirik.

Skrevet

Skal tenke på det. Du for PM om prisen går ned litt. :D

Vet mulig om noen her hjemme. :D

Men er intr i flere sett.

Så kan du ikke sammenligne priser i Tyskland syns jeg. Noen er mye billigere her, men det meste er jo mye billigere der nede. :D

De koster: 01 34111163758 Bremsecalipp (Org) 5,675.80 pr stk på GS, som ikke er kjent for å være billige.

:D

Og brukte på Koed:

https://www.koed.no/2.5.asp?kbnummer=10 ... &soegeord=

Skrevet
jeg må spørre. er det mulig å lage et 4-bolt sett til e30 med disse? trenger noen større bremser

Ja, men må lage adapter fra fjær bein til kaliper. Og disse er best på 28 mm bremse skiver. Kan få mye gromme bremse klosser også til disse, siden det er Brembo. :D

Jeg skal ha de på E30.

Skrevet
hvilke skiver bruker man da, omborra, utfreste corrado?

Må nok borre opp noen ja. Jeg skal ha 5 bolt, så jeg skal bruke fra M3 E46 tenker jeg. Må da ha en liten spacer på innsiden. For går i styre staget, om ikke jeg skal flytte det, pga lage bedere sving. :D

Skrevet

300mm.de bruker skiver som er 312/25 mm med 4x100 mm avstand også med Brembo caliperne. Der koster et kit framme med 2 nye skiver og 2 adaptere med bolter 496 Euro. 596 Euro for borra skiver.

Fra hvilken bil disse skivene kommer fra vet jeg ikke, men det er vel mulig å finne ut av. Får nok skivene billigere hvis da. Og har en mulighet å få laget braketter selv, blir det også billigere.

Virker da som at Brembo caliperne kan brukes fra 25 til 28 mm tykkelse på skivene. Får en tak i 4 hulls 28 mm skiver, er nok det det beste.

For dere som har E30 med over 200 hk, er nok kraftigere bremser en fornuftig oppgradering.

I alle fall er jo Brembo caliperne regnet som noe av det beste å få tak i. Og reservedeler får en tak i gjennom BMW til disse caliperne i tilfelle det skulle trenges senere.

Når denne oppgraderingen begynner å bli kjent her hjemme, vil nok også etterspørselen etter Brembo caliperne her økes. Og sikkert prisene også.

Koed selger jo disse caliperne rimelig. Men mine ser i alle fall mye bedre ut enn de andre der.

Hvis noen vil ha med caliperne sammen med et av bremsekitene til 300mm.de, kan jeg sikkert ta med meg et slikt sett hjem i bilen for å spare frakt og tollkostnader.

Eirik.

Skrevet

eirik, er du hjemme rundt feriepengetider? en måned til mine kommer,og da tenker jeg det blir noen bremser

Skrevet

Får kjøpt ALT av reserve deler, som shims, klosser i forsjelige tykkelse, så ikke noe problem å kjøre med 25-30mm skiver. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...