camxer Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Så på det ene bakdekket mitt idag (Dunlop sport maxx 255/40/R17) og oppdaget at det er en lang sprekk der mønsteret er (mot utsiden av dekket). Er litt redd for å så kjøre rundt med dette. Det er "bare" en sprekk med lik dybde og plassering som de på bildet (ca 20cm lang) Slik ser den ut: Dette er altså ikke bakdekket mitt, men sprekken ser lik ut.
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Jeg vil helst se bilde av DITT dekk før jeg sier noe
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Vel kan ikke ta bilder akkuratt nå siden jeg følte meg ikke helt trygg og valgte å ta bussen idag. Blir en update med bilder av dekket mitt senere ikveld da. Det ser altså helt likt ut, men selve sprekken er kanskje litt høyere opp hvis jeg husker rett dvs på kanten hvor mønsteret til dekket begynner.
hillmar Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Det tyder vel på at dekket begynner å bli gammelt og gummien begynner å bli sprø. Det ene dekket mitt hadde en ganske lik sprekk, og jeg kjørte på det til jeg fikk lagt om. Men du burde absolutt få bytta det ganske fort. Det viste seg foresten også at dekksidene på dekka mine var steinhare pga. alderen, så etter bytte har jeg fått en ny bil...
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Gammelt dekk? Trodde ikke sport maxx dekka var så gamle jeg men..
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 De skal være litt over tre år gamle. Skal bytte framdekkene om ca. en uke, men bakdekkene har fortsatt en god del mønster igjen så jeg trodde at det skulle gå greit å kjøre en sesong til med de... helt til idag selvfølgelig. Dessverre er jeg student, så bilen må nok stå litt før jeg får råd til nye bakdekk. Koster litt for to 235 og 255 dekk
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 3 år gamle dekk er ingenting. Jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig over en slik sprekk du beskriver, vanlig at gummien tørker litt. En gummifornyer innimellom er ikke dumt
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Tar bilder ikveld og legger de ut slik at jeg får litt flere meninger om den sprekken er trygg å kjøre med før jeg evnt. bestemmer meg for å så fortsette å kjøre med de dekkene. Er veldig takknemlig for alle svarene så langt
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Her er bilder av sprekken: close up: Hva syntes dere? er skeptisk til å kjøre bilen med det dekket der.
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Den så litt dyp ut ja... Dekkene så jo greit slitte ut også..
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Det som bekymrer meg mest er at det kom så plutselig, mener ikke å sett den sprekken tidligere denne uken da jeg sjekket dekktrykket.
Fliid Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Nedslitte spør du meg.. Er en strek med gummi mellom sporene på dekkene, eller en farget strek, er denne kant i kan eller slitt vekk. Så er dekket utslitt. Kan og måle med skyvelær osv. Men fra mitt ståsted, så er dekket utslitt ut. Bytt dekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå