camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Var liksom det jeg tenker når jeg ser den sprekken der. Vil ikke sette andre og meg selv i fare. Blir vel en uke eller to med buss på meg nå gitt. Jeg målte de før jeg satt på dekkene og det var 2,2-2,3 mm med mønster igjen på det minste. Tror at bildet lyver litt siden det er tatt helt i mørket med blits, men er helt overbevist at den sprekken er altfor alvorlig for å så kjøre med etter å ha sett på den litt nærmere ikveld. Var bare at jeg håpet å få brukt de dekkene en sesong til siden jeg hadde litt å gå på når det gjaldt mønsterdybde. Har noen anbefalinger til greie dekk som gir mye for pengene?
///MoePower Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Jeg har noen oppbrukte dekk (spunnet masse med) stående på delebilen min, de er ganske slitte og de ser likens ut på kantene alle sammen. Kan nesten stikke hånda inn imellom gummien og trådene som ligger støpt inn i dekket. Regner med det er et hint om at dekkene burde byttes. Jeg syns også dekkene dine begynner å se litt slitt ut. Kan sikkert kjøre noen dager på de som en nødløsning uten at det nødvendigvis trenger å skje noe, styrken i dekket vil jo fremdeles være der. Men det er enklere å punktere når du har en slik sprekk, hvis det f.eks kommer småstein nedi sprekken så skal det ikke så mye til før det plutselig går hull på dekket.
Fliid Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hoho, mer spent på hvordan dekkene forran ser ut.. mtp sporene ; )
S.Arnesen Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Har noen anbefalinger til greie dekk som gir mye for pengene? Federal 595. Kjøpte slike i år, og jeg er strålende fornøyd. Hadde aldri trodd jeg skulle få så mye grepp i så billige dekk... At de er glatte på vått føret stemmer ikke i det hele tatt etter min erfaring. Tror de koster 1000kr pr dekk i den dimmen du skal ha fra www.dekkonline.com
Fliid Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hehe, camxer, dine ja : P Bakdekkene var ok i sporet sa du, da er jeg spent på fordekkene som er dårlige : )
camxer Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Jeg skrev kanskje litt feil siden jeg skrev at det var en god del mønster igjen på de dekkene. Det jeg mente at de fortsatt var lovlige, men den sprekken var siste spikeren i kisten. Framdekkene ser helt fine ut bortsett fra at de har ikke nok mønster (rett under 1,6mm dvs ca 1.5 sikkert - kjekt med digitalt skyvelær) og var grunnen til at jeg satt på vinterdekkene litt tidligere enn vanlig. Planen var egentlig å sette på felgene for å så ta noen bilder og ta de av igjen for å så bytte dekk, men kom ikke lengre enn bildene hehe. Framdekkene er jeg klar over at de må byttes ASAP, men hadde liksom håp om at bakdekkene klarte en sesong til... Edit: S. Arnesen: dekkonline hadde ikke federal 595 i 255 dim Tenker på å gå for Fulda carat exelero, falken f-452 eller dunlop SP sport 01 rundt om
Mr E30 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 gode hjul billig penge sjekk ut disse de er bra! http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Howrd Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Edit: S. Arnesen: dekkonline hadde ikke federal 595 i 255 dim Tenker på å gå for Fulda carat exelero, falken f-452 eller dunlop SP sport 01 rundt om Ring å hør med styling - tech angående federal, hadde det sist på mine også, og var meeeget fornøyd med grep..
camxer Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Skal nok gå for kumho dekk nå, men jeg lurte på en liten ting... Bilen min har automat, klima og en radiator som er moden for bytte. Er den eneste forskjellen mellom en radiator for automat uten klima og en med klima at den med klima har termostat? Litt off topic hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå