Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har mye slakk i girspaken så tenkte jeg like gjerne skulle bytte om til short shift. Noen som vet om de har dette på gsbildeler eller koed? Klarer ikke å finne det. Evt hvor kan jeg få kjøpt det på nettet? Vet de har på BMW men tenkte jeg skulle sjekke priser.

Jeg skal i samme slengen få skiftet foringer i dette området uten at jeg er sikker på hva de heter eller hvor de sitter. BMW sa det var 2 stk. Noen som vet om koed/gs har disse også? Slik at det blir skikkelig toit og fint :D

Takk for svar :)

Skrevet

jeg kjøpte shortshift til 528'n min (e28) på ksr.no kjempe fornøyd. men om den passer e46 veit jeg ikke. men må vel bytte ut litt mere foringer og oppheng i spakestellet før du får vekk all "slakken" tror jeg.

Skrevet

Schmiedmann; GBE46 , overføringssett. Inneholder foringene til giroverføring. For å bli kvitt slakk. Man gir og 11 deler.

Er ett hav av shortshift stenger å velge i, så bare velg en. Justerbar er tøft, men har ingen funksjon. Annet enn å justere høyden på stanga. Blir noe lavere om man har den i bunn, men ikke til å skrike infernalsk om.

Selve biten som betegner en shortshift stang er avstanden mellom bunn av stang og opp til kula på stanga. (ikke girkula, men kula som sitter mye lenger ned og ligger i den hvite plast ringen)

Denne avstanden er somregel det samme på alle stengene. Man kan øke den helt til man såvidt har klaring mellom girstang og mellomaksel. Da har man kort giring.

Slakken blir man aldri helt kvitt for "godt" for original foringer slites fort.

Monterte giroverføring i kulelager og Delrin foringer fra turnermotorsport på min E30 Touring, og det ble fenomenalt samt det slites ikke.

Men prisen er vell nå på rundt en 2500 - 3000,- for settet.

Skrevet

Tusen takk for super innføring Fliid :)

Dette var skikkelig hjelpsomt.

Blir vell et sånnt sett + shortshift. BMW kunne selge meg short shiftn for ca 600 kr tror jeg det var og han sa den var rimelig bra. Så får prøve den :)

Skrevet

Bare hyggelig : )

Sikkert samme lengde under kule på stang til bunn som alle andre stenger, uansett. Så det var en billig shortshift ; ) Løp å kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...