fredriko Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Har akkurat tatt av toppen på en m20b20 pga vann i olja, da ligger det sikkert litt "slam" igjenn i kjølekanaler/oljekanaler osv. Har dere noen tips til og få renset ut dette før ny topp kommer på?
ComfySport Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hei! Det beste er jo å jo ta motoren i biter for så å rengjøre, men regner med det er uaktuelt. Tror selv at jeg ville først tømt ut all olje. Har du muligfor så å helle på litt ny rimelig olje til den "guffne olja var slutt Kanskje prøve å bruke trykkluft til å presse ut mest mulig av drittolja? Etterpå hadde jeg satt på toppen å fått startet den og latt motoren fått blande rester tømt ut og gjordt det om igjenn til olja så ordentlig ut. Kjølesystemet hadde jeg spylt gjennom med vann uten termostat til vannet var rent. derretter påfylt med kjøleveske og vann. Noen andre på forumet som har noen gode tips.. Lykke til -GV-
nimitz Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Det var vel stort sett et meget fornuftig forslag du kom med der ComfySport. Den guffen som ligger igjen vil komme ut med den billigoljen du fyller på.
fredriko Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 ok takker for svar men da bruker jeg bare det gamle filteret til og spyle gjennom med billig-olje da
ComfySport Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hei igjen! Ja det med filterert er helt sikkert greit . Det viktigste tror jeg er at olja ser og er ren etter at motoren har svevet seg varm en stunn/ fått kjørt litt med den. Ta og å sjekk olja på peilepinnen en del ganger de nærmeste 100-200 milene for at uhellet ikke er ute igjen. Det hadde vært gøy å følge med hvordan det går i fortsettelsen Lykke til. Mvh -GV-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå