Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

vel, det er jo no jævla drit, men de fungerer jo. har byttet fjærer på E34'a mi med disse en par ganger.

problemet er at du må ha 2stk pr fjær, og at når du skrur (komprimerer fjæra), går bolten rett igjennom dempertårnet.. dårlig patent.

det må ihvertfall tas hensyn til når du skal bruke dem.

Skrevet

Hva er det som anbefales da? Jeg skal kun bruke disse en gang for å få satt på kw på m3n, så trenger ikke noe som er bra i lengden så lenge de gjør jobben uten for store problemer.

Skrevet

du klarer deg helt sikkert med dem. har ikke funnet noen som selger noe bedre enda.. har bare brukt noen skikkelige når jeg lånt verkstedet til Toyota her borte.

Skrevet

Ok, da funker de sikkert. Fordel å bruke de på fjæra bak for å få den ut også? Slipper man å benne med spett eller brekkjern da? Jeg har aldri gjort det her før, bare vært med å sett på når to andre skiftet fjærer på 323n, men det er en del år siden...

Skrevet

brukte spett bak på min, men hva som skal til på E46 vet jeg dessverre ikke.

må du bruke klemmene har du de ihvertfall..

men på coilovers, må man komprimere dem om man stiller de helt ned før montering? blir kanskje ikke nok?

Skrevet
Ok, da funker de sikkert. Fordel å bruke de på fjæra bak for å få den ut også? Slipper man å benne med spett eller brekkjern da? Jeg har aldri gjort det her før, bare vært med å sett på når to andre skiftet fjærer på 323n, men det er en del år siden...

tok av arma bak jeg, tre skruer under bakre del av sideskjørt. Da dropper alt bak nok til å rive ut fjæra :) Så er det bare å sette på plass nye fjærene :)

Skrevet
På E46 er fjæra separat fra demperen bak.

Man kan ikke komprimere fjæra før den settes inn..

Fjære er og seperat fra demperen på e36 og, men du klare å få på vertfall eine sida av fjæra og komprimere litt , den sida som står ut mot hjulbuen .

Men du kan sikkert løse litt på bærearmen bak, så sette fjæra på plass og bruke ein jekk under bærearmen til å presse det heile på plass. Slik gjorde eg det, men det var jo på e36 , så er vel litt forsjel på bilene ja..

Skrevet

jeg bygde om mine ved å borre ut gjengene i den øverste "kloa", og sveise ei mutter på gjengene over denne.

så brukte jeg ei mutter under den nederste kloa for å komprimere fjæra.

tar litt lengre tid å komprimere fjæra,men gjengestanga går ihvertfall ikke oppi tårnet lengre.

Skrevet

Fjære er og seperat fra demperen på e36 og, men du klare å få på vertfall eine sida av fjæra og komprimere litt , den sida som står ut mot hjulbuen .

Men du kan sikkert løse litt på bærearmen bak, så sette fjæra på plass og bruke ein jekk under bærearmen til å presse det heile på plass. Slik gjorde eg det, men det var jo på e36 , så er vel litt forsjel på bilene ja..

er likens på begge bilene, og jeg har begge gangene på både e36 og e46 løsnet bærearma for å få droppa nok til å ta av fjærene, så det skal funke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...