jojr Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Driver å bytter dynamo men hvor kan jeg losne og stramme viftereima?
Bavaria Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hvis jeg husker rett skal det være et fjærbelastet løpehjul som reima går om. Den skal være et svart lokk utenpå som du tar bort, og så kan du bruke en umbrakonøkkel for å vri løpehjulet. Håper du finn det ut
Simpel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Du husker rett Bavaria Knota litt med de der når jeg holdt på med vannpumpa. Som nevnt, vipp av de svarte lokkene på reimhjulene med en skrutrekker. Inni der er det umbrako (på min var en av de umbrako og den andre var det 17mm? pipe som passet.) Tror det var 10 mm umbrako. Du skal ikke skru opp den skruen, det er bare for å få tak til å spenne opp reimhjulet.
jojr Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Takk for svar jeg fant det ut etterhvert jeg også, hadde jo ikketolmodighet til å sitte her å vente på svar. Men da er dynamo skifet og bil i orden.
Simpel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Gode greier! Var det dyrt og vanskelig å bytte dynamo?
jojr Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Jeg hadde ikke tid å vente på bytte eller ny dynamo, Så jeg kjøpte en for 700,- kr på bilopphugging. Men ingen garanti for hvor lenge den varer. Det er ikke så vanskelig du må ut med luftfilterboksen og skru ut to bolter i forkant av dynamo oppe og nede, og finne det hjulet som strammer viftereima. så det går på 1-2 timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå