jokke2k Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Fikk med "dekk på kjøpet" nærmest da jeg kjøpte nye felger på høsten i fjor (8x18"). De er av type Wanli 235/40 R 18 (samme foran og bak). Til min store "glede" så jeg at de havnet på definitiv jumboplass i TV2s dekktest: http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/ ... test-2009/ Nå er testen riktignok utført på en litt annen dekkdimensjon enn min, men billigdekk er nå en gang billigdekk vil jeg tro? Så jeg lurer på kjøpe noe som er litt (mye) bedre, f.eks. Continental som nesten gjør rent bord i samme testen. Wanli dekkene er faktisk rimelig sporete og jævlige på langkjøring, samt at dieselforbruket er gått opp 0,1l på mila ca. - egentlig driter jeg i akkurat det da, men slik som våtveis egenskaper og bremselenger bekymrer meg litt. Spørsmålet er burde jeg gå ned til 225/40, det ser jo ikke like tøft ut men kanskje jeg kan unngå litt sporing, eller vil bedre dekk gjøre susen? Hvordan er dekkene hos Sharif, jeg har hørt at det en mye fjordårets dekk, 2. sortering o.l.. http://www.sharifs-webshop.no/search.as ... KKS&st=adt Er forskjellen stor på de billigste og de noe dyrere Continentaldekkene han selger? Eller kan jeg få bra nok egenskaper med å velge noe billigere / annet merke? Er litt grønn på dekk i denne dimensjonen så all hjelp mottas med takk.
pbk Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Sjekk her: http://www.dekkonline.com/ Søk også i forumet på dekkonline - mange som er fornøyde.
Bmw e39 Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Jeg kan anbefale General, hvis du skal ha gode dekk, men litt billigere enn continental. Det er Continental som lager disse dekkene;) Link til en side med gode dekktilbud;) Har handla fra disse noen ganger, å de er ganske kjapp med levering:) http://www.byttdekk.com
Bimmerchris Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Jeg kjører på Federal SS-595 og er knallfornøyd. Sporer ikke,er bra på våt asfalt og lite dekkstøy. Ga ca 700,- pr stk for 225/45/17
S.Arnesen Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Jeg kjører på Federal SS-595 og er knallfornøyd.Sporer ikke,er bra på våt asfalt og lite dekkstøy. Ga ca 700,- pr stk for 225/45/17 Henger meg med på den. Veldig fornøyd med mine federal dekk
Turbo-Tommy Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Federal er bra dekk. Ble veldig imponert med mine 595 dekk, særlig mtp at de var slitesterke som f... Veldig mye dekk for pengene. Veldig mye mer enn Falken hvertfall
R Andersen Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Jeg ville ha gått ned til 225 dekk. 235 er litt for bredt for 8" felg, og det "buler" litt, og kan være en årsak til sporing. Kjøper du dekk fra dekkonline.no, så får du kvalitetsdekk til hyggelige priser, og da er det ikke noe vits i å vurdere billigdekk for å spare "småpenger".
mspec Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Wanli ja..haha jeg kjørte på disse dekkene på gammelbimmern min,å jeg må si meg enig med de som utførte denne testen nu.. var helt håpløs på våt asfalt..bilen slapp og bynte å spinne på 123..men det gikk da bra uansett når du er obs på d
Joe Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 anbefaler TOYO T1R. byttet til de etter jævlig opplevelse med sporing og nå er sporignen 100% borte vekk uansett dekktrykk og uansett vei.
jokke2k Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Jeg ville gjerne ha dekkene ferdig montert og balansert, så jeg ble anbefalt å dra opp til Johs Bjerke på Brynseng i Oslo. Endte opp med å kjøpe 4 stk Kumho - KU 31 i 225/40x18 92YR. Ja, jeg gikk ned en dimensjon og det angrer jeg ikke på. Dekkene er litt mer lettkjørte enn de gamle. Kom på 5.500 + 500 i montering, så det var ikke så ille sammenlignet med mange andre (samt at jeg fikk det på dagen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå