powerfulglenn Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Jeg har en bmw 320i e30 87mod og i dag fikk jeg kobblet vifta. men den bråker det høres ut som den skraper.Og bilen har stått i 2år og den har vært starta men ikke . Så hva er problemet?Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 du lurer på hva som er problemet ? da lurer jeg på om det er kupevifta eller viskose vifta ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 du lurer på hva som er problemet ? da lurer jeg på om det er kupevifta eller viskose vifta ?det er den vifta som er under de to grlllene ved vinduet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hvis det er kupevifta som du justerer inne i bilen med 4-trinnsbryteren så hadde jeg samme problemet på min. Du åpner opp det plastdekselet som ligger helt bakerst i motorrommet bak motoren. Et avlangt deksel som sitter langs der. Bak der finner du cupevifta med 2 stk "propeller/vifter", og rundt disse er det plastikkdeksler. Mest sannsynlig har et av disse dekslene falt ut av sporet eller ikke blitt montert skikkelig slik at de tar borti. De skal sitte i noen spor som gjør at de kommer nokså nerme viftene uten at de skal skrape borti. Ta å sjekk dette. Du kan jo prøve å snurre på vifta og høre hvor lyden kommer fra. Skal være en enkel sak å fikse hvis det er det som er problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Hvis det er kupevifta som du justerer inne i bilen med 4-trinnsbryteren så hadde jeg samme problemet på min. Du åpner opp det plastdekselet som ligger helt bakerst i motorrommet bak motoren. Et avlangt deksel som sitter langs der. Bak der finner du cupevifta med 2 stk "propeller/vifter", og rundt disse er det plastikkdeksler. Mest sannsynlig har et av disse dekslene falt ut av sporet eller ikke blitt montert skikkelig slik at de tar borti. De skal sitte i noen spor som gjør at de kommer nokså nerme viftene uten at de skal skrape borti. Ta å sjekk dette. Du kan jo prøve å snurre på vifta og høre hvor lyden kommer fra. Skal være en enkel sak å fikse hvis det er det som er problemet! ok takk:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå