Dr_S Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Carnauba på TechWax er jo den måten det skal gjøres på, hvis man bruker TechWax. Men den skal herdes først. Gjorde det ifjor før vinteren slo inn og bilen beadet hele vinteren
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 techwaxen har jo bedre holbarhet en carnubaen da... så hva er vitsen? meguiars importøren jeg snakket med sa at dette bare var TULL! så lenge du har mørk bil skal du bare vaske, clay, rens, (polish) og beskytte... carnubaen skal få fram mer dypde i lakken, og den skal jo ikke klare å "skinne gjennom" techwaxen... så han sa enten eller... men anbefalte tech 2.0 på det sterkeste
Dr_S Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Jeg snakker av erfaring jeg da...har testet begge deler og synes resultatet ble meget bra med carnauba. Det er en tyktflytende voks som er noe tyngre å jobbe med enn TechWax. Som ekstra beskyttelse synes jeg Carnaubaen (step 3) er veldig fin.
Nøstbakken Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Har faktisk ein slik ein bone maksin liggende.. Kansje ikkje topp kvalitet men den gjør sikkert susen. Er av typen Best tools 900w 900-3800 rpm og ein arbeids flate på ø 180mm . Vilken type polerings hetter bør men bruke til påføring og "avføring" Noken som veit, mulig link kor man får kjøpe noken slike i god kvalitet?
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 har samme selv! kjøp noen gode puter og en "ombygging" til borrelåsfeste ang carnubaen, ja, det blir sikkert flott, men han og de jeg har snakket med, sier at det bare er tull...
BreitBau Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Har faktisk ein slik ein bone maksin liggende.. Kansje ikkje topp kvalitet men den gjør sikkert susen. Er av typen Best tools 900w 900-3800 rpm og ein arbeids flate på ø 180mm . Vilken type polerings hetter bør men bruke til påføring og "avføring" Noken som veit, mulig link kor man får kjøpe noken slike i god kvalitet? Avtørking er ordet du lette etter..
todleif Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 www.scandicshine.no/nettbutikk/index.ph ... c8354825eb Du har nok sikkert ei ganske stor backing plate, so du bør kanskje bytte den til ei mindre. For å ta av produkta, bruker du mikrofiberklut. (for hånd) Voksen tar du på for hånd med ein pad.
Nøstbakken Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 har samme selv! kjøp noen gode puter og en "ombygging" til borrelåsfeste ang carnubaen, ja, det blir sikkert flott, men han og de jeg har snakket med, sier at det bare er tull... får se litt nærmere på maskinen når eg kommer heim. men syns at dei orginale polerings hetene "håra" så masse. Får se om eg får tak i noken når eg kommer heim. Men bruker man samme type til påføring av bonemidel/lakkrens, som man bruker til å ta vekk stoffet eller er det nok forsje på typen polerings hetter til dette ?
Dr_S Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Altså, ikke bruk maskin hvis du er veldig usikker på hvordan du skal bruke den.. Du kan risikere å skade lakken mer enn å behandle den. En må passe nøye på temperatur i lakk og også være forsiktig der hvor lakken er tynn. F.eks i hjørner og kanter i karosseriet. Jeg selv synes ikke jeg kan nok om maskinpolering til å begynne med det, derfor jobber jeg kun for hånd.
Nøstbakken Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Altså, ikke bruk maskin hvis du er veldig usikker på hvordan du skal bruke den.. Du kan risikere å skade lakken mer enn å behandle den. En må passe nøye på temperatur i lakk og også være forsiktig der hvor lakken er tynn. F.eks i hjørner og kanter i karosseriet.Jeg selv synes ikke jeg kan nok om maskinpolering til å begynne med det, derfor jobber jeg kun for hånd. Takk for tipset. Ja er kansje like greit å ta det for hand.. kansje øve meg litt på båten først .. Får vel eit godt resultat, sjølv om man tar det for hånd..
Dr_S Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Ja, jeg synes det blir like bra for hånd. Hvis du ikke skal korrigere mye, f.eks fjerne swirls osv, så poler for hånd.
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 har samme selv! kjøp noen gode puter og en "ombygging" til borrelåsfeste ang carnubaen, ja, det blir sikkert flott, men han og de jeg har snakket med, sier at det bare er tull... får se litt nærmere på maskinen når eg kommer heim. men syns at dei orginale polerings hetene "håra" så masse. Får se om eg får tak i noken når eg kommer heim. Men bruker man samme type til påføring av bonemidel/lakkrens, som man bruker til å ta vekk stoffet eller er det nok forsje på typen polerings hetter til dette ? det er derfor man kjøpe skumputer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå