Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo se her :) har -0.5-0.6 på tomgang.. når jeg starter å kjøre så går den ned til -0,8 og så starter ligger den der litt så går den oppover igjen..men det store spørsmålet er egentli. kan en chip/de intercooler røra gjøre dette ? at den lader senere en før ? og virker meget seig på lavt turtall. noen den ikke gjorde før

Skrevet

det er helt normalt at trykket går ned/ vakumet går opp akkurat når du tar ivei og litt lenger pga at du må få opp nok eksostrykk til at turboen lader mere luft en motoren normalt bruker. det er jo da du vil få en effektøkning

Skrevet

Hvor mye trykk er wastegaten din innstilt på og hvor tar den styretrykket fra?

Forskjellen med og uten IC er at densiteten er lavere inn til IC enn ut fra,så har du styringen før IC vil du i realiteten ha et lavere trykk inn til motor. Hvor mye avhenger av effektiviteten til IC'n(kjøle- og flødesprosenten/graden).

Ideelt sett hadde det vært bedre med større rørdim fra turbo og til IC og mindre ut og til innsug viss en skal ha forskjellige rørdim,ettersom luft med lav densitet tar større plass en med høy. Lengda på rørgata vil ha noe å si på responsen ja,ettersom lufta flytter seg i en gitt hastighet ved gitt trykk og densitet(som igjen påvirker avsnittet ovenfor).

Skrevet

hmm jaja :) får se va jeg kan lure til..var rett å slett ikke gøy å kjøre nå.hadde nesten ikke trykk og den var seig å jævlig til den fikk trykk. wg tipper jeg er instilt på 0.5 - 0.6 står på bunn kan du si.. tar vakum fra insuget i samme slange som btr,dump,og måler. blir det mye på en plass det ? er liksom litt kryss rundt forbi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...